کد خبر: 708614
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
پايانه‌ها از تهران خارج مي‌شوند
رانندگان حوزه اتوبوس‌هاي جاده‌اي رانندگان حرفه‌اي هستند و اخباري كه در خصوص معاينه فني صوري منتشر مي‌شود محدود است اما ما كارگروهي براي افزايش نظارت‌ها پيش‌بيني كرده‌ايم كه به صورت رندم بازديدهاي دوره‌اي از اتوبوس‌ها انجام مي‌دهند.
محمدرضا هاديلو
رانندگان حوزه اتوبوس‌هاي جاده‌اي رانندگان حرفه‌اي هستند و اخباري كه در خصوص معاينه فني صوري منتشر مي‌شود محدود است اما ما كارگروهي براي افزايش نظارت‌ها پيش‌بيني كرده‌ايم كه به صورت رندم بازديدهاي دوره‌اي از اتوبوس‌ها انجام مي‌دهند.

به گزارش «جوان»، حميدرضا شهركي‌ثانوي، مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران در نشست خبري با عنوان كردن مطلب فوق از ايجاد شبكه بين مراكز معاينه فني خبر داد و گفت: اگر در يك مركز، اتوبوسي از لحاظ معاينه فني رد شود، امكان مراجعه به مركز ديگر را ندارد. همچنين تا پايان ارديبهشت ۹۴ اگر اتوبوسي فاقد معاينه فني باشد برايش سند حمل صادر نمي‌شود.

وي با بيان اينكه سهم حمل و نقل جاده‌اي در سفرهاي نوروزي ۹۳ درصد حمل و نقل عمومي كشور است، ادامه داد: كمتر از ۱۰ درصد جابه‌جايي‌ها به صورت ريلي، هوايي و دريايي انجام مي‌شود.  شهركي تصريح كرد: ۶۵ تا ۷۰ درصد جابه‌جايي‌هاي جاده‌اي توسط وسيله شخصي انجام مي‌شود و كمتر از ۳۵ درصد توسط حمل و نقل عمومي.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران اضافه كرد: ۱۱‌درصد سفرهاي جاده‌اي متعلق به استان تهران است و سالانه ۳۰۰ ميليون نفر جابه جايي در استان تهران رخ مي‌دهد.

    واگذاري پايانه‌ها به بخش خصوصي
در ادامه اين نشست محمدرضا حاجي بيگي، مديرعامل سازمان پايانه‌ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران از تكميل ۴۰ درصدي پايانه جديد شرق خبر داد و با اعلام اينكه سيستم سوخت‌رساني پايانه جنوب خطرات زيادي داشت كه اين سيستم نيز در حال ساماندهي است، در خصوص آخرين وضعيت پايانه جديد شرق، گفت: در حال حاضر ۳۰ هكتار از زمين‌هاي اين پايانه در كنار بيمارستان شهيد لواساني براي اين كار در نظر گرفته شده است كه در مجموع ۶۰ درصد زمين مورد نياز را تملك كرده‌ايم.

وي ادامه داد: تلاش مي‌كنيم ۴۰ درصد باقيمانده را نيز به ترتيب تملك كنيم اما مشكل اساسي ما اين است كه براي پيدا كردن صاحبان اين زمين‌ها با مشكل روبه‌رو هستيم، هر چند از قوه قضائيه در اين رابطه كمك خواسته‌ايم زيرا هر كدام از اين مالكان برگردند و ادعايي داشته باشند، كار متوقف خواهد ماند.

مديرعامل سازمان پايانه‌ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران با بيان اينكه هدف مديريت شهري واگذاري پايانه‌ها به بخش خصوصي با حفظ بخش حاكميتي است، گفت: ۱۵ هكتار از زمين‌هاي پايانه جديد شرق به صورت مازاد است كه مي‌توان در اختيار بخش خصوصي قرار داد.  حاجي بيگي در خصوص وضعيت خروج پايانه‌ها از شهر تهران گفت: تهران با مشكل آلودگي هوا روبه‌رو است و هر اتوبوس ما براي اينكه به مسير اصلي برسد يك ساعت و نيم در شهر تردد مي‌كند.

سياست كلان شهرداري آن است كه پايانه‌ها از داخل شهر بيرون بروند اما براي اين موضوع نياز به برنامه‌ريزي و مطالعه است كه در اين رابطه قرار است خطوط ريلي داخلي و بين‌شهري به هم متصل شوند.  وي در خصوص خروج پايانه غرب از پايتخت نيز گفت: مكاني در محدوده شهر آفتاب همچنين زميني در محدوده بزرگراه آزادگان و زمين ديگري در نزديكي گرمدره براي انتقال اين پايانه در نظر گرفته شده اما به دليل اينكه قرار است تهران يك رينگ اضافه داشته باشد و براي آنكه اين پايانه‌ها در داخل شهر قرار نگيرند، در حال مطالعات تكميلي هستيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار