کد خبر: 701906
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱
رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي:
رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي گفت: سال ۹۳ بر اساس قانون، سال پاياني واگذاري شركت‌هاي گروه يك و دو است و بايد طوري برنامه‌ريزي مي‌شد كه تا پايان امسال، هيچ سهمي از اين دو گروه باقي نمي‌ماند اما نتوانستيم به همه وظايف عمل كنيم.
مهران ابراهيميان
رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي گفت: سال ۹۳ بر اساس قانون، سال پاياني واگذاري شركت‌هاي گروه يك و دو است و بايد طوري برنامه‌ريزي مي‌شد كه تا پايان امسال، هيچ سهمي از اين دو گروه باقي نمي‌ماند اما نتوانستيم به همه وظايف عمل كنيم.
به گزارش «جوان» رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي در نشست خبري كه به مناسبت دهه فجر برگزار شد به تشريح عملكرد و حواشي پيرامون واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس و نيز آزادسازي سهام عدالت پرداخت.
   واگذاري 136هزارميلياردي خصوصي‌سازي از سال 80
پوري حسيني گفت: ارزش واگذاري‌ها از ابتداي فعاليت سازمان خصوصي‌سازي تاكنون در مجموع به 136هزار ميليارد تومان رسيده كه از اين رقم، 36درصد در دولت يازدهم انجام شده است.
رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي افزود: از اين ميان، واگذاري سهام دولتي به عموم متقاضيان و از طريق رقابتي 60هزار ميليارد تومان، 29هزار ميليارد تومان بابت رد ديون و طلب دولت و 30هزار ميليارد تومان بابت سهام عدالت بوده است.
   از برنامه واگذاري‌ها عقب مانديم
وي اضافه كرد: واگذاري 216 شركت در سال جاري به تصويب هيئت دولت رسيده كه نشان از عقب‌ماندگي واگذاري‌هاست كه البته غير از اين تعداد، شركت‌هاي ديگري هم بايد واگذار شوند كه با اجازه مجلس در سال 94 انجام خواهد شد.
رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي گفت: از ميان اين 216 شركت، با وجود همه ناملايمات كه بخشي از آن مربوط به شرايط بورس است، واگذاري 132 شركت به طور كامل به پايان رسيده است و 27 شركت هم در حال اصلاح ساختار هستند كه پس از آن واگذار مي‌شوند.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در ادامه تأكيد كرد: به دليل فضاي خشك بازار سرمايه، توفيقي در فروش سهام نداشتيم و از رقم 30هزار ميليارد تومان فقط توانستيم 3 هزار ميليارد تومان را بفروشيم.
   دستيابي 90درصدي به اهداف درآمدهاي بودجه‌اي
پوري حسيني در خصوص عملكرد سازمان خصوصي‌سازي در 10 ماه گذشته گفت: تا پايان سال حدود 85 تا 90درصد وظايف بودجه‌اي اين سازمان از نظر واريز به خزانه انجام خواهد شد كه اين اتفاق به دليل عملكرد اين سازمان در سال‌هاي گذشته است و در سال جاري فروش بالايي داشتيم و مي‌توانستيم اين رقم را محقق كنيم.
رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي در خصوص واگذاري سهام استقلال و پرسپوليس هم گفت: اتفاقي كه در سال‌هاي گذشته براي واگذاري اين دو باشگاه به جهت سنگيني انجام نشده بود، امسال انجام و سرانجام آگهي مزايده اين شركت‌ها منتشر شد، به علاوه اينكه متقاضيان سرخابي‌ها تنها تا پايان وقت اداري روز يك‌شنبه 26 بهمن‌ماه فرصت دارند درخواست خود را بر اساس شرايط اعلام شده به سازمان خصوصي‌سازي ارسال كنند.
   حاضرند ميلياردي پول بدهند تا بدانند چند پاكت آمده
پوري حسيني در پاسخ به اين پرسش كه تاكنون چند متقاضي پاكت خود را به خصوصي‌سازي براي شركت در مزايده ارسال كرده‌اند، تأكيد كرد: عده‌اي هستند كه حاضرند ميلياردي پول دهند تا بدانند چند پاكت و پيشنهاد براي خريد دو تيم استقلال و پرسپوليس آمده اما بر اساس قانون اگر نام متقاضيان را هم بدانيم نخواهيم گفت و از رسانه‌ها نيز درخواست مي‌كنم نه اين پرسش را مطرح كنند و نه به آن دامن زنند، چراكه اين سؤال تا ساعت 14 روز 27 بهمن بي‌پاسخ خواهد ماند.
   منتظر آزادسازي سهام عدالت تا پايان 94 نباشيد
پوري حسيني در خصوص آخرين وضعيت آزاد‌سازي سهام عدالت گفت: اقدامات سنگيني در سال جاري در مجموعه وزارت اقتصاد در خصوص آزادسازي سهام عدالت انجام شد كه در نهايت به تهيه پيش‌نويس لايحه سهام عدالت و ارسال آن از وزارت اقتصاد به دولت منجر شد كه در نوبت طرح در هيئت وزيران قرار دارد. معاون وزير اقتصاد در ادامه با اشاره به اينكه واگذاري سهام عدالت از سال 85 آغاز شده است، تأكيد كرد: بر اساس اين طرح سهامي كه به مشمولان اختصاص مي‌يابد از محل سود سهام در مدت 10 سال تسويه مي‌شود، بنابراين سال 94، اين زمان به پايان مي‌رسد و تا پايان اين مدت نيز 14 ماه فرصت داريم كه از محل سود سهام، پرداخت اقساط و پس از آن آزاد‌سازي را انجام دهيم. وي افزود: در صورتي كه زودتر از 10 سال ثمن معامله از محل سود پرداخت مي‌شد، امكان آزاد‌سازي اين سهام فراهم بود اما تاكنون تنها 30 درصد از ثمن معامله پرداخت شده و قرار است تا پايان سال حدود 34 درصد از اين مبلغ دريافت ‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار