کد خبر: 1244117
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۰
انیمیشن «درون و بیرون ۲» که دنباله «درون و بیرون» محصول کمپانی دیزنی و پیکسار است، ۶۰۱ میلیون دلار در امریکا و ۸۶۱ میلیون دلار در بازار‌های بین‌المللی فروش داشته است. «درون و بیرون ۲» رکورد دیگری را نیز به نام خود ثبت کرده و موفق شده است تنها طی ۱۹ روز از مرز یک میلیارد دلار عبور کند

جوان آنلاین: انیمیشن «درون و بیرون ۲» طی اکران شش هفته‌ای خود با ثبت رقم ۴۶/۱ میلیارد دلار در فروش جهانی، توانست از رکورددار قبلی، انیمیشن «فروزن ۲» با ۴۵/۱ میلیارد دلار فروش جهانی، عبور کند و در جایگاه پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ قرار گیرد. 


انیمیشن «درون و بیرون ۲» که دنباله «درون و بیرون» محصول کمپانی دیزنی و پیکسار است، ۶۰۱ میلیون دلار در امریکا و ۸۶۱ میلیون دلار در بازار‌های بین‌المللی فروش داشته است. «درون و بیرون ۲» رکورد دیگری را نیز به نام خود ثبت کرده و موفق شده است تنها طی ۱۹ روز از مرز یک میلیارد دلار عبور کند. هرچند بازسازی «شیر شاه» در سال ۲۰۱۹ با رقم ۶۵/۱ میلیارد دلار فروش جهانی از «درون و بیرون ۲» و «فروزن ۲» درآمد بیشتری کسب کرد، اما دیزنی این اثر را در دسته فیلم‌های لایو اکشن دسته‌بندی کرده است. از نظر فروش جهانی، «درون و بیرون ۲» به تازگی از «باربی» (گرتا گرویگ) با فروش ۴۴/۱ میلیارد دلار نیز پیشی گرفته و به سیزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شده است. همچنین این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ تاکنون است و تنها فیلمی است که امسال به باشگاه میلیاردی‌ها پیوسته است. از جمله علل محبوبیت قسمت اول این انیمیشن که در سال ۲۰۱۵ اکران شد، جذابیتی بود که برای همه گروه‌های سنی داشت و تبلیغات دهان به دهان فوق‌العاده‌ای که سبب شد فروش «درون و بیرون» به ۸۵۸ میلیون دلار برسد. این در حالی ا‌ست که دنباله آن توانست در عرض چند هفته از این فروش پیشی بگیرد. «درون و بیرون» راوی قصه دختری به نام «رایلی» بود که به دنبال نقل‌مکان خانواده‌اش درگیر احساسات متناقضی برای وفق دادن خود با شرایط جدید می‌شود و مخاطب تغییر احوال و واکنش احساسات او (شادی، غم، خشم، ترس و انزجار) را از مرکز فرماندهی بدنش (مغز) دنبال می‌کرد. پیتر داکتر کارگردانی این اثر را بر اساس فیلمنامه‌ای که همراه مگ لفاوه و جاش کولی به نگارش درآورده بود، بر عهده داشت. «درون و بیرون ۲» با هزینه تولید ۲۰۰ میلیون دلاری، کمپانی پیکسار را از رکود خارج کرد. منتقدان و مخاطبان از دنباله فیلم لذت بردند و تبلیغات مثبت دهان به دهان برای فروش این انیمیشن بسیار کارساز بود. تماشاگر در «درون و بیرون ۲» به کارگردانی کلسی من به دنیای «رایلی» نزدیک به یک دهه پس از فیلم نخست وارد می‌شود؛ جایی که احساسات آشنای شادی (پولر)، غم (اسمیت) و خشم (بلک) در کنترل او بودند. اما وقتی او به کمپ تابستانی می‌رود، احساسات جدیدی مانند اضطراب (مایا هاوک)، حسادت (آیو ادبری)، شرم (پاول والتر هاوزر) و نوستالژی (جون اسکویب) ظاهر می‌شوند و احساسات متناقضی را به همراه می‌آورد.

برچسب ها: انیمیشن ، فیلم ، تبلیغات
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار