کد خبر: 1239752
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
رئیس جمهور ترکیه در خصوص وضعیت قفقاز گفت: کریدور زنگزور به عنوان یک کریدور استراتژیک به نفع تمامی کشورها به ویژه جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ایران خواهد بود.

جوان آنلاین: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از آمریکا در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت قفقاز گفت: کریدور زنگزور به عنوان یک کریدور استراتژیک به نفع تمامی کشورها به ویژه جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ایران خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در خصوص روابط ترکیه با اقلیم کردستان عراق و تهدیدات آنکارا علیه سلیمانیه با ادعای اینکه برخی مقامات سلیمانیه از پ ک ک حمایت می کنند، اظهار داشت: تا زمانی که مقامات سلیمانیه (عراق) در روابط خود با پ.ک.ک تجدید نظر نکنند، رویکرد ترکیه نیز در قبال آنها تغییر نخواهد کرد.

اردوغان درباره روابط آنکارا و دمشق نیز با اشاره به دعوت از بشار اسد برای سفر به ترکیه و مذاکره برای عادی سازی روابط با سوریه اظهار داشت: دستیابی به یک صلح عادلانه در سوریه بیشتر از همه به نفع ترکیه خواهد بود. آغاز دوره جدیدی در روابط با سوریه نیز مهم‌ترین قدم برای آغاز روند بازسازی سوریه است.

وی مدعی شد که آمریکا و ایران نیز باید از این تحول مثبت (درباره سوریه) استقبال کرده و برای کاهش درد و رنج (مردم سوریه) از این روند حمایت کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که دمشق بارها اعلام کرده شرط عادی سازی روابط با ترکیه، خروج نیروهای نظامی ترکیه از شمال سوریه و دست برداشتن از حمایت از معارضه مسلح سوریه در شمال این کشور است که آنکارا به آن تن نمی دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار