کد خبر: 1239729
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
عضو شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد:
نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با تاکید براینکه باید رفاهیات رانندگان زحمت کش تاکسی برنامه ریزی شود، گفت: پازل حمل و نقل عمومی در مدیریت شهری دوره ششم بدون در نظر گرفتن تاکسی ها و رانندگان زحمت کش ناقص است.

علیرضا رحیمی در نطق پیش از دستور یکصد و هفتاد جلسه رسمی شورا ضمن عرض تسلیت ایام عزای آل الله و تشکر از باب آماده سازی فضای شهری برای این ایام و انتقاد به عدم توزیع عادلانه فضاسازی شهری در محلات غرب و جنوب کرج اظهار داشت: توفیقاتی در شورای ششم در باب حمل و نقل عمومی از جمله ناوگان اتوبوس، حمل و نقل ریلی، ون و تاکسی حاصل شد اما متاسفانه موانعی برای بهره برداری و تبدیل به خدمت شدن آنها وجود دارد که متاسفانه برطرف نشده است.

علیرضا رحیمی محمودآبادی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ۳۱۴ نفر مجوز راننده صادر و ۷۲ دستگاه اتوبوس آماده خدمت متوقف است اما تاکنون حدود۵۲ نفر راننده جدید شناسایی شده است با توجه به تصمیم اخیر کمیسیون برنامه و بودجه جهت تسهیل در این امر باید از ظرفیتهای قانونی استانی و شورای تأمین استفاده شود تا اتوبوس‌های متوقف در پارکینگ شهرداری فعال تا کسری اتوبوس‌ها در شهر جبران شود.

وی افزود: غیبت دائمی چهار هزار و ۱۸۱ دستگاه تاکسی از ۱۱ هزار و ۴۶۱ دستگاه تاکسی شهرداری در سطح شهر کرج مشکل ساز است که باید برای رفع آن  چاره اندیشی کرد.  

رحیمی با اشاره به ۷۰ دستگاه ون که در پارکینگ متوقف و خاک می خورند، گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل چگونگی بهره برداری متاسفانه به جای استفاده در برخی محلات کم برخوردار که معابری مناسب برای اتوبوس ندارند و نرخ تاکسی هم برای آنان گران است استفاده شود، همچنان در پارکینگ متوقف است.

وی به آمار تعداد دستگاه های موجود در شهر اشاره کرد و اذعان داشت: حدود ۳۰درصد دستگاه ها راکد هستند و از مجموع هشت هزار و ۱۸۱ دستگاه فعال سه هزار و ۲۰۷ دستگاه به صورت گردشی و الباقی در ۸۹ خطی تاکسی فعالیت دارند در حالی که برابر آمایش میدانی حدود ۱۱ درصد از این آمار فعالین نیز مجدداً غیر فعالند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج  از غیر فعال بودن بیش از چهار هزار دستگاه تاکسی با وجود استفاده از سهمیه سوخت در شهر کرج خبر داد و ضمن انتقاد از مدیریت شهری در غیر فعال بودن چهار هزار و ۱۸۱ دستگاه تاکسی در سطح شهر کرج بیان داشت: استفاده از سهمیه سوخت توسط دستگاه های غیر فعال، عدم همکاری لازم از سوی وزارت نفت در خصوص نصب و تعویض مخازن گاز فرسوده، عدم اجرای وظایف دستگاه های دولتی در کاهش آلودگی هوا، مسکوت ماندن عدم پرداخت سهم دولت‌ها به تامین اجتماعی بیمه رانندگان زحمتکش و بلاتکلیفی تاکسیران ها، عدم برنامه ریزی و مدیریت درست در نحوه فعالیت ناوگان و ایجاد مراکز رفاهی، راه اندازی مرکز ارائه خدمات خودرویی ویژه تاکسی و ون در شهر و ... باید در دستور شهردار و مدیریت شهری قرار گیرد.

برچسب ها: البرز ، کرج ، شورای شهر کرج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار