کد خبر: 1239688
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، از سازمان تامین اجتماعی به عنوان بدهکارترین سازمان بیمه ای به موسسات و مراکز درمانی کشور نام برد.

جوان آنلاین: هادی احمدی از کمبود نقدینگی به عنوان یکی از چالش‌های صنعت داروسازی و داروخانه‌های کشور نام برد و گفت: سازمان‌های بیمه گر در تأمین نقدینگی زنجیره تأمین دارو، نقش مؤثری دارند.

وی افزود: متأسفانه در بین تمامی سازمان‌های بیمه گر، تأمین اجتماعی را می‌توان بدهکارترین سازمان بیمه‌ای به مؤسسات و مراکز درمانی معرفی کرد؛ به طوری که هنوز معوقات سال ۱۴۰۲ این سازمان باقی مانده است.

احمدی ادامه داد: داروخانه‌ها، از دی ماه ۱۴۰۲ طلبکار هستند و قسمتی از اسفند ماه ۱۴۰۲ در برخی استان‌ها هنوز پرداخت نشده است.

وی با عنوان این مطلب که هنوز ۱,۳۰۰ میلیارد تومان طلب سال گذشته داروخانه‌ها از تأمین اجتماعی است که هنوز پرداخت نشده است، افزود: در سال ۱۴۰۳ هم هنوز یک ریال پرداختی به داروخانه‌ها نداشته است.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران خطاب به مدیران تأمین اجتماعی، گفت: اگر سازمان تأمین اجتماعی، مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکند، ما در تأمین دارو دچار مشکل می‌شویم و زنجیره تأمین دارو مختل خواهد شد و در نهایت، آسیب آن به مردم می‌رسد.

احمدی تاکید کرد: تا ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳، سازمان تأمین اجتماعی یک ریال هم به حساب داروخانه‌ها واریز نکرده است؛ در حالی که بر اساس ماده ۳۸ الحاقی، بیمه‌ها مکلف هستند ۶۰ درصد طلب داروخانه‌ها بعد از تحویل اسناد، پرداخت کنند. الان حدود ۴ ماه است که داروخانه‌ها هیچ پولی از تأمین اجتماعی دریافت نکرده‌اند.

وی از ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور تمامی ذی نفعان برگزار شد و امیدواریم بحث مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها به خصوص تأمین اجتماعی؛ هر چه زودتر به سرانجام برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار