کد خبر: 1239562
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به افزایش رکوردشکنی قیمت طلا در بازار جهانی طی سال جاری میلادی، از کاهش چشمگیر قیمت‌ سکه و طلا در بازار یک هفته اخیر خبر داد.

جوان آنلاین: نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: در طول هفته افزایش ١۴ دلاری قیمت‌ها در بازارهای جهانی طلا را شاهد بودیم؛ طی شش ماهه گذشته از سال جدید میلادی، این هفته اونس طلا رکوردشکنی کرده و مرز ٢۴٠٠ دلار را هم کرد و امروز (جمعه) نرخ ٢۴٠١ دلار را ثبت کرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: علیرغم افزایش قیمت در بازارهای جهانی، در بازار داخل اما کاهش چشمگیر قیمت سکه‌ و طلا در بازارهای رخ داده است. بخش قابل توجهی از این کاهش ناشی از کاهش نرخ ارز در بازار و بخشی هم به سبب ورود به ماه محرم بوده است که شیب کاهش قیمت‌ انواع قطعات سکه و طلا را تندتر کرد.

بهای سکه ١.٣ میلیون تومان و طلا ۶٩ هزار تومان کاهش یافت

وی ضمن اشاره به میزان کاهش قیمت سکه و طلا در بازار یک هفته‌ی اخیر، آخرین قیمت‌های معاملاتی در پایان هفته را اعلام کرد و گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ٣۵٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٠ میلیون و ١۵٠ هزار تومان و سکه‌های طرح قدیم نیز با یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان کاهش به ٣۶ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هریک کاهش ٩٠٠ هزار تومانی قیمت خود را تجربه کرده و به ترتیب در پایان هفته، ٢٢ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان نیم سکه سکه و ١۴ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان ربع سکه تعیین قیمت شده‌اند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی اما تغییر چندانی در این هفته نداشته و در آخرین معاملات بازار شش میلیون و ٩٠٠ هزار تومان دادوستد شده است. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز در یک هفته اخیر ۶٩ هزار تومان ارزان‌تر شده و با بهای سه میلیون و ٣٧٠ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

این مقام صنفی در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز اظهار کرد: حباب سکه نیز در طول هفته اخیر کاهش نسبی قابل توجهی داشته است. حباب سکه در حال حاضر در محدوده‌ی هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان قرار دارد که به نسبت هفته‌ی پیش از آن ( هفته منتهی به ١۵ تیر ماه) یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان کاهش داشته است.

بذرافشان خاطر نشان کرد: باتوجه به تعطیلی بازار طلا در هفته‌ی پیش‌رو که به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله خواهد بود، معاملات رسمی صورت نخواهد گرفت و بازار کاملا تعطیل خواهد بود. باتوجه به تعطیلی بازار، چنانچه قیمتی هم اعلام شود، رسمی نخواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا ‌جواهر تهران ضمن ابراز امیدواری برای تدوام ثبات ایجاد شده در بازار، گفت: در حال حاضر بازار در ثبات نسبی خوبی قرار دارد و احتمال تغییر مبنی بر افزایش یا کاهش قابل توجه قیمت، بسیار کم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار