کد خبر: 1239339
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
فریدون حسن

چهار هفته اول لیگ برتر VAR ندارد؛ این را ما نمی‌گوییم، این خبری است که عصر دیروز علی تارقلی‌زاده، مدیر امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال اعلام کرد تا باز هم مشخص شود تمام ادعا‌های فدراسیون فاسد فوتبال مثل یک طبل توخالی است که فقط سروصدای زیاد دارد و در نهایت جز آزار و اذیت برای گوش هواداران فوتبال چیزی از آن درنمی‌آید. 
طی هفته‌های گذشته بزرگ و کوچک فدراسیون فوتبال با به‌به و چه‌چه زیاد از آوردن سیستم کمک‌داور ویدئویی حرف زدند، حتی مهدی تاج، رئیس فدراسیون اعلام کرد تا زمان مجهز نشدن ورزشگاه‌ها به این سیستم لیگ برگزار نمی‌شود و بازی‌ها فقط در ورزشگاه‌های مجهز انجام خواهد شد، اما حالا باز هم تمام این سروصدا‌ها، ادعا‌ها و وعده‌ها توخالی از آب در آمده و لیگ بدون VAR آغاز می‌شود. این را ما نمی‌گوییم، خود آقایان می‌گویند. 
می‌گویند دو هفته ابتدایی قطعاً خبری از سیستم نیست، اما قرار نیست عدم استفاده از VAR از هفته چهارم عبور کند. حالا سؤال اینجاست؛ اگر این ماجرا از هفته چهارم هم عبور کرد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ آیا کسی بازخواست می‌شود؟ آیا مثلاً یکی از مسئولان فدراسیون می‌آید و بابت این تأخیر و این ناکارآمدی از علاقه‌مندان به فوتبال عذرخواهی کند؟ پاسخ تمام این سؤالات قطعاً منفی است. این را سابقه درخشان آقایان مسئول فوتبال به ما می‌گوید. مسئولانی که فوتبال سال‌هاست با مدیریت آن‌ها پسرفت می‌کند و در منجلاب فساد فرو می‌رود. 
ادعای آوردن سیستم کمک‌داور ویدئویی هم یکی از ده‌ها ادعایی بود که تاکنون توسط مدیران فدراسیون فوتبال مطرح شده، ادعایی شبیه قانون سقف قراردادها، ادعایی مانند اجازه ندادن جابه‌جا شدن غیرقانونی حتی هزار تومان در فوتبال، ادعایی شبیه مستقل بودن فوتبال و دریافت نکردن حتی یک ریال از بیت‌المال و دولت. تمام این‌ها را بگذارید کنار هم تا متوجه شوید چرا می‌گوییم حتی بعد از هفته چهارم هم اتفاقی رخ نمی‌دهد. طبیعی است که از این مجموعه نمی‌توان توقع پیشرفت داشت، حتی نباید به وعده‌های آن‌ها دلخوش کرد. وعده‌هایی مشابه همین آوردن VAR که خوشبختانه خودشان خیلی زود پوچ و توخالی بودن آن را فریاد زدند. 
فوتبال ایران در حال درجا زدن است، به هیاهو و ادعا‌های فدراسیون‌نشینان توجه نکنید. این سروصدا‌ها فقط برای این است که فوتبالی‌جماعت بیشتر و بهتر بیت‌المال و جیب مردم را خالی کند. فقط یک سؤال مهم این وسط باقیست، سؤالی که هنوز مشخص نشده چرا پاسخ درستی به آن داده نمی‌شود! چرا با این همه تخلف و این حجم از فساد آشکار برخورد نمی‌شود؟ چرا نهاد‌های نظارتی حرف از برخورد می‌زنند، اما برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ طبیعی است که در چنین فضایی فوتبالی‌جماعت زیاده‌خواه می‌شود، مدیرش فاسد و بالانشینانش هم عادت می‌کنند که وعده‌های توخالی بدهند و هیچ کاری انجام ندهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار