کد خبر: 1239328
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

جوان آنلاین: کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی با عنوان همکاری عملگرایانه اتحادیه اروپا با چین به گزارش منتشر شده در نشریه چینی گلوبال تایمز پرداخت:

نشریه چینی گلوبال تایمز در گزارش اخیر خود به دیدار ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در روز دوشنبه در پکن اشاره کرده و تأکید کرده است که این دیدار نمایانگر افزایش تمایل به نگرش‌های عقلانی و عمل‌گرایانه در اتحادیه اروپا است.

در این دیدار «شی جین‌پینگ» به «اوربان» برای تصدی ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا تبریک گفت و تأکید کرد که بین چین و اتحادیه اروپا هیچ درگیری ژئوپلیتیکی یا تضاد منافع اساسی وجود ندارد.

طبق این گزارش، سفر اوربان به چین پس از پذیرش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا توسط مجارستان انجام گرفته و «اوربان» در جریان این سفر، «شی جین‌پینگ» را از سفر‌های اخیر خود به اوکراین و روسیه مطلع کرد. رئیس‌جمهور شی نیز از تلاش‌های اوربان برای پیشبرد راه‌حل سیاسی بحران اوکراین قدردانی کرد و دیدگاه‌ها و پیشنهادات چین را به وی ارائه داد.

در این دیدار، شی جین‌پینگ بر لزوم اعلام آتش‌بس فوری و حل و فصل سیاسی بحران از طریق رعایت اصول عدم گسترش مناطق نبرد، جلوگیری از تشدید درگیری‌ها و تحریک بیشتر تأکید نمود. وی از جامعه بین‌المللی خواست تا شرایط لازم برای از سرگیری مذاکرات مستقیم بین طرفین فراهم آورد و تأکید کرد که تسریع در اعلام آتش‌بس تنها با مشارکت مثبت کشور‌های بزرگ امکان‌پذیر است.

برخی از تحلیل‌گران اظهار داشته‌اند که «اروبان» امیدوار است از موقعیت خود به عنوان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری عمل‌گرا و فهم متقابل بین چین و مجارستان استفاده کرده و این نگرش را در سطح اتحادیه اروپا پیش ببرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار