کد خبر: 1239322
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
در حاشيه جلسه دولت مطرح شد

جوان آنلاین: استخدام‌هايي كه انجام شد در شركت‌هايي بود كه تابع مؤسسات عمومي هستند و طبق قوانين خود عمل مي‌كنند. 
به گزارش ايسنا، سيدصولت مرتضوي در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در واكنش به برخي اخبار درباره استخدام‌هاي انجام‌شده در دولت سيزدهم گفت: دولت مستقر تا آخرين لحظه، هم به مجلس و مردم و هم به رئيس‌جمهور منتخب پاسخگوست. نامه آقاي مخبر در رابطه با دستگاه‌هاي اداري بود كه لازم‌الاجراست، ما به آن عمل كرديم، اما استخدام‌هايي كه انجام شد در شركت‌هايي بود كه تابع مؤسسات عمومي هستند و طبق قوانين خود عمل مي‌كنند. 
مرتضوي ادامه داد: در رابطه با نامه آقاي پزشكيان بايد از خود ايشان بپرسيد كه آيا مبناي حقوقي دارد يا نه يا قانون اساسي چنين اجازه‌اي مي‌دهد؟ اما شما به عنوان خبرنگار بايد از ما درباره مسئوليت‌هايي كه هنوز بر عهده ماست و بر زمين مانده است، بپرسيد. به عنوان مثال ما بايد براي شركتي كه هيئت مديره آن هنوز كامل نيست، چه كنيم؟ عقل چه مي‌گويد؟ عقل مي‌گويد كار مردم نبايد زمين بماند. 
وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: بخش اعظمي از مطالبات انباشته‌شده سازمان تأمين اجتماعي كه عددي بالغ بر ۲۶۰هزارميليارد تومان است از دولت سيزدهم وصول شد، در حالي كه اين عدد در كل همه دولت‌هاي گذشته، ۶۰هزارميليارد تومان بود. در دولت‌هاي قبل ۲۰درصد مطالبات پرداخت شد، اما در دولت شهيد رئيسي حدود ۶۰درصد مطالبات تأمين اجتماعي تسويه شد. وي ادامه داد: بزرگ‌ترين تسويه نظام بانكي بالغ بر ۹۰هزارميليارد تومان از سوی بانك رفاه به سازمان تأمين اجتماعي تسويه‌حساب شد. از اين ميزان ۴۵هزارميليارد تومان صرف تسويه بدهي‌ها و ۴۵هزارميليارد تومان صرف افزايش سرمايه بانك شد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار