کد خبر: 1239259
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از رونمایی و افزوده شدن تجهیزات امداد و نجات شامل آمبولانس، خودرو نجات و پهباد، ربات و دوربین‌های دید در شب به این نهاد امدادی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان خبر داد.

جوان آنلاین: بابک محمودی افزود: روز پنج‌شنبه هفته جاری(۲۱ تیر)، ٩٠۵ خودرو امدادی که شامل ٣٠٠ آمبولانس و ۶٠۵ خودرو امدادی، ٢٠ فروند پهباد، ۵ عدد ربات امداد و نجات، دوربین‌های دید در شب و موتورسیکلت‌های چهار چرخ رونمایی می‌شود.

وی درباره موتورسیکلت‌های چهار چرخ گفت: این موتورسیکلت‌ها وسیله تردد بسیار مناسبی برای جاده و مسیرهای سخت است که خودرو امکان تردد ندارد و شرایط مسیر صعب‌العبور است.

محمودی افزود: مبلغ خریداری شده برای این تجهیزات امدادی حدود ٢ هزار میلیارد تومان است.

سن خودورهای امدادی هلال احمر ۲۵ سال است

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وسعت کشور و حادثه خیز بودن ایران این میزان تجهیزات برای نوسازی تجهیزات امدادی هلال را ناکافی دانست و گفت: سن بسیاری از خودروهای امدادی هلال احمر به بیش از ٢۵ سال می‌رسد؛ از این رو نیازمند ورود ١۵٠٠ خودرو دیگر به ناوگان امدادی هستیم که البته مجوزهای خرید و ورود آنها در سال جاری به کشور انجام گرفته است.

یک فروند بالگرد آزمایشی در راه ایران

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر خریداری بالگرد دید در شب از روسیه گفت: در سفر اخیر رئیس جمعیت هلال احمر به روسیه قرار شد یک فروند بالگرد تست روسی در اختیار جمعیت هلال احمر ایران قرار گیرد تا ارزیابی‌های لازم از طرف ایران انجام شود و در صورت نتیجه مطلوب چهار فروند بالگرد دید در شب در سال جاری به ایران ارسال شود.

محمودی با اشاره به پیگیری‌های رئیس جمهور شهید برای خریداری این بالگردها گفت: شهید رئیسی با توجه به نیاز کشور به خریداری این بالگردها تاکید داشتند. امیدوارم دولت جدید نیز حمایت‌های کامل برای خریداری این بالگردها را داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار