کد خبر: 1239244
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
شهردار فردیس عنوان کرد
شهردار فردیس گفت: به منظور کنترل و نظارت بیشتر، ایجاد سیستم پایش فعالیت های حوزه خدمات شهری و نصب سیستم ردیاب بر خودروهای این حوزه ضروری است.

محمدرضا احمدی نژاد در نشست هماهنگی بین حوزه های مرتبط با امور خدمات شهری، با بیان اینکه شهرداری سیستمی پیوسته است که خدمات هر کدام از حوزه‌ها بر خدمات سایر حوزه ها اثرگذار است، بر لزوم هماهنگی بیشتر بین واحدهای عمران و خدمات شهری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته، تلاش‌های بسیاری برای کنترل نخاله‌ریزی در سطح شهر انجام شده است، گفت: نخاله ریزی در سطح شهر تقریبا کنترل شده و درصد قابل توجهی از حجم نخاله‌های سطح شهر مربوط به پیمانکاران عمران است که باید این موضوع کنترل شود.
ضرورت حذف سیستم رسیدگی دستی از قراردادهای خدمات شهری
شهردار فردیس با اشاره به تغییر رویکرد قراردادهای خدمات شهری به فهرست بها، گفت: حوزه خدمات شهری تجربه لازم برای تهیه صورت وضعیت پیمانکاران بر اساس فهرست بها در دفترچه جدید پیمان را ندارد. بنابراین برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در این خصوص ضرورت دارد. سیستم رسیدگی دستی باید از قراردادهای خدمات شهر حذف شود.

وی افزود: در راستای این تغییر رویه در دفترچه پیمان خدمات شهری، باید مساحت معابر مشخص و نظارت برجمع‌آوری، حمل و دفن پسماند افزایش یابد. در این راستا ایجاد سامانه هوشمند برای کنترل و پایش فعالیت های حوزه خدمات شهری ضرورت دارد.

احمدی نژاد بر لزوم ایجاد سیستم کنترل و پایش فعالیت های خدمات شهری تاکید کرد و گفت: نصب سیستم‌ ردیاب(GPS) بر خودروهای حوزه خدمات شهری ضرورت دارد. دوربین پلاک خوان باید در ورودی باسکول نصب شود.‌ تمامی خودروهای حوزه خدمات شهری باید کنترل و پایش شود و باسکول ها استانداردسازی شود.

وی با بیان اینکه حوزه عمرانی برای تخلیه نخاله‌های عمرانی راهکار بدهد، افزود: ایجاد مرکز دپوی موقت می تواند راهکاری برای کنترل و نظارت بیشتر و کاهش تخلفات پیمانکاران عمران در تخلیه نخاله باشد.

در این نشست مقرر شد؛ کارگروهی از فاوا، حوزه های شهرسازی مناطق و پسماند تشکیل شود و ظرف مدت ۱۰ روز پیشنهاد مشترک بدهند. قرار است پس از ۱۰ روز این جلسه مجددا برگزار و راهکارهای مختلف در خصوص موضوعات فوق مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار