کد خبر: 1239205
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
یک مقام اطلاعاتی ایالات متحده گفت که روسیه ترجیح می‌دهد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پیروز شود و به کاخ سفید برگردد.

جوان آنلاین: این مقام اطلاعاتی آمریکا بدون اشاره به جو بایدن و دونالد ترامپ خاطرنشان کرد که ترجیح مسکو، ترامپ است و افزود جامعه اطلاعاتی آمریکا ارزیابی خود را از انتخابات گذشته تغییر نداده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این ارزیابی‌ها نشان می‌داد که مسکو از طریق کمپین‌های نفوذ تلاش کرد تا ترامپ در سال ۲۰۱۶ در برابر هیلاری کلینتون و در سال ۲۰۲۰ علیه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به پیروزی برسد.

این مقام اطلاعاتی از دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: «با توجه به نقشی که ایالات متحده در قبال اوکراین و سیاست‌های گسترده‌تر در قبال روسیه ایفا می‌کند، ما تغییری در ترجیحات روسیه برای رقابت‌های ریاست جمهوری نسبت به انتخابات گذشته مشاهده نکرده‌ایم.»

کارزار انتخاباتی ترامپ گفته که بایدن در برابر روسیه، ضعیف عمل کرده است.

«کارولین لیویت»، دبیر مطبوعاتی کمپین ترامپ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «زمانی که ترامپ در دفتر کاخ سفید بود، روسیه و همه دشمنان آمریکا منصرف شدند، زیرا می‌ترسیدند که ایالات متحده چگونه پاسخ دهد.»

چنانچه مردم آمریکا به رئیس جمهور ترامپ رای دهند، ترامپ کسی است که بارها از مقیاس حمایت نظامی ایالات متحده از اوکراین حدود ۶۰ میلیارد دلار از زمان حمله روسیه در سال ۲۰۲۲، انتقاد کرده و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را «بزرگترین فروشنده تاریخ» خوانده است.

۲ تن از مشاوران امنیت ملی ترامپ به او طرحی برای پایان کمک نظامی آمریکا به اوکراین ارائه کردند مگر اینکه مذاکرات با روسیه برای پایان این درگیری آغاز شود.

در مورد سیاست مربوط به ناتو، ترامپ گفته است که روسیه را تشویق می‌کند تا با هر عضوی از ائتلاف که به اندازه کافی برای دفاع هزینه نکرده و از آنها دفاع نخواهد کرد، «هر کاری که می‌خواهند» انجام دهد.

این مقام اطلاعاتی آمریکا همچنین گفت: «مسکو بر اساس موضع کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قبال کمک‌های بیشتر این کشور به اوکراین و مسائل مرتبط، تعیین می‌کند که مایل به حمایت یا مخالفت با کدام نامزدها است. این همان تاکتیک‌هایی است که قبلا دیده‌ایم و عمدتا از طریق تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی و استفاده از صدای ایالات متحده برای تقویت روایت‌هایشان صورت می‌گیرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار