کد خبر: 1239040
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می دهند ایالات متحده آمریکا به دنبال تغییر قدرت در گرجستان است.

جوان آنلاین: سرویس اطلاعات خارجی روسیه(SVR)اعلام کرد: مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می دهند آمریکا به دنبال تغییر قدرت در گرجستان پس از نتایج انتخابات پارلمانی ۲۶ اکتبر ( ۵ آبان) است.

در این اطلاعیه آمده است که دولت جو بایدن، رییس جمهورآمریکا، یک گروه اطلاعاتی بزرگ برای بی اعتبار کردن حزب حاکم (حزب رویا) در گرجستان ایجاد کرده است.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این گزارش افزود: امریکا پیشتر به نیروهای مخالف در گرجستان دستور داده تا همزمان با انتخابات پارلمانی گرجستان، برنامه ریزی اعتراضات در این کشور را اغاز کنند.

در متن این گزارش آمده است: "سالومه زورابیشویلی " رییس جمهور گرجستان، باید نقش کلیدی را در تحریک عواطف ضد دولتی ایفا کند. بر اساس طرح های برنامه ریزی شده توسط دولتمردان آمریکایی، رییس جمهور ایالات متحده مصاحبه ای با یکی از رسانه های آمریکایی انجام خواهد.

در این مصاحبه رییس جمهور آمریکا، دولت گرجستان را برای " تنزل" روند مذاکرات در مورد پیوستن تفلیس به اتحادیه اروپا مورد ملامت و سرزنش قرار خواهد داد و در رابطه با پیامدهای فاجعه بار نزدیکی با "مسکو" به عموم مردم هشدار می دهد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر گرجستان از تلاش سازمان‌های غیردولتی تحت حمایت آمریکا برای راه اندازی انقلاب در این کشور خبر داده و گفت: روابط تفلیس و واشنگتن پس از آسیب جدی در طول سال‌های گذشته نیاز به بازنگری اساسی دارد.

ایراکلی کوباخیدزه، نخست وزیر گرجستان چندی قبل، در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که سازمان‌های غیردولتی که تحت حمایت ایالات متحده قرار دارند، سعی داشتند در گرجستان "انقلابی" براه بیاندازند.

وی با اشاره به اینکه روابط گرجستان و آمریکا پس از آن‌ها طی چند سال اخیر آسیب زیادی داده، نیاز به بازنگری دارد، گفت: «من نمی‌دانم چرا دو تلاش برای راه اندازی انقلاب در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ و سپس در سال ۲۰۲۲ انجام گرفت. من دقیقاً نمی‌دانم چرا این تلاش‌ها انجام شد، ولی واقعیت این است که سفیر قبلی آمریکا در تفلیس به روابط دوجانبه آسیب بسیار زیادی وارد کرده، خیلی چیزها در آن سال‌ها تخریب شد که باید اصلاح و مورد بازنگری قرار بگیرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار