کد خبر: 1238998
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
رییس شورای شهر تهران خبر داد
رییس شورای اسلامی شهر تهران از تایید قرارداد شهرداری با طرف چینی از سوی فرمانداری پایتخت و ارسال طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها برای افزایش زمان شورای ششم از ۴ به ۷ سال خبر داد.

جوان آنلاین: مهدی چمران روز سه شنبه در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تایید قرارداد شهرداری تهران با طرف چینی توسط فرمانداری تهران، تاکید کرد: دوستان برخی ابهامات داشتند و مستنداتی خواسته بودند که ما از شهرداری گرفتیم و برای آنها ارسال کردیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بحث اصلی آن‌ها این بود که شورا مصوب کرده و باید مدارک را برای ما ارسال کند.

چمران درباره مدت فعالیت شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: شورای دوره آینده سه ساله خواهد بود، هرچند که برخی به این موضوع ایراداتی وارد کرده و پیشنهاداتی را به مجلس داده‌اند.

وی افزود: طرح این موضوع باید بدون نوبت در مجلس مطرح شود تا مورد بررسی قرار گیرد؛ یکی از مشکلات اصلی، همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اضافه شدن زمان شورا در مقطعی در شورای نگهبان تایید نشد و در مجمع تشخیص به تصویب رسید، گفت: این دوره چهار ساله است. برگزاری انتخابات شوراها به صورت همزمان عملیاتی نبود و کار درستی کردند که همزمان برگزار نشد.  

چمران در خصوص برنامه امروز شورا بیان کرد: گزارش خزانه‌دار، اصلاحیه تعیین حق‌الزحمه کسانی که در کمیسیون‌های وابسته به شهرداری فعالیت می‌کنند و حسابرسی‌های مناطق، شهربان و حریم‌بان سال ۱۴۰۲ را خواهیم داشت.

وی درباره هفت ساله شدن شورای ششم گفت: این موضوع درخواست شوراهای سراسر کشور است و قرار است در قالب طرحی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود و در صورت تایید مجلس شورای ششم در سراسر کشور، هفت ساله خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: البته این مساله در گذشته نیز اتفاق افتاده است به طوری که در یکی از ادوار شوراها زمان آن از ۴ سال به ۶ سال اضافه شد.

وی اضافه کرد: در جلسه آینده شورای عالی استان‌ها قرار است موضوع ۷ ساله شدن شوراها مطرح و به مجلس ارسال شود و بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته، خارج از نوبت در مجلس بررسی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار