کد خبر: 1238440
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
روزنامه صهیونیستی معاریو در مطلبی اذعان کرد که با وجود حملات ۹ ماهه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، همچنان حاکمیت غزه در اختیار جنبش حماس است و جایگزینی برای این جنبش وجود ندارد.

جوان آنلاین: روزنامه صهیونیستی «معاریو» در مطلبی گزینه‌های پیشروی رژیم صهیونیستی برای دوران پساجنگ در نوار غزه را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس همچنان حاکم این باریکه است و نمی‌توان جایگزینی را برای آن متصور بود.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، این روزنامه در آغاز مقاله خود اوضاع نوار غزه و کرانه باختری را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد که با گذشت چندین سال از یورش رژیم صهیونیستی به نوار کرانه باختری در سال ۲۰۰۲، همچنان ارتش این رژیم در نبردهایی مداوم با فلسطینیان در این منطقه به سر می‌برد.

اما بر اساس این مقاله، تفاوت بزرگ میان نوار غزه و کرانه باختری در آن است که گروه‌های نظامی در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان، اداره امور امنیتی و غیرنظامی را در دست ندارند و مسئولیتی در قبال زندگی روزمره ساکنان کرانه باختری ندارند.

معاریو تاکید کرد که بر خلاف روستاها و شهرهای کرانه باختری، نه تنها همکاری میان بخش‌های نظامی و غیرنظامی حماس در غزه متوقف نشده، بلکه حتی در مرحله حملات هوایی و سپس مرحله یورش زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این همکاری دچار خدشه هم نشده است.

این روزنامه صهیونیستی به مسئله توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه اشاره و تصریح کرد که رژیم صهیونیستی بارها این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داده اما به نتیجه‌ای نرسیده است؛ زیرا تل‌آویو از یک سو تمایلی ندارد که حماس متولی توزیع این کمک‌ها در نوار غزه باشد و از سوی دیگر جایگزینی برای آن سراغ ندارد.

معاریو بیان کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانند قبل هیچ پاسخ یا برنامه‌ای جهت گزینه جایگزین غیرنظامی حماس برای ساکنان نوار غزه ندارد و «تا به امروز چیزی جز این نمی‌داند که نمی‌خواهد تشکیلات خودگردان در غزه حضور داشته باشد، زیرا این موضوع به معنای ورود به مسیری است که به صورت مستقیم به روند سیاسی مبنی بر راه حل دودولتی می‌انجامد».

این روزنامه عبری زبان اشاره کرد: تا زمانی که حماس در میدانی باقی و زنده باشد، حاکمیت را به دست داشته باشد، فعال باشد و غذا را میان فلسطینیان در اردوگاه‌های آوارگان تقسیم کند، هیچ قدرت، سازمان یا کشوری با حضور خود در غزه چه به شکل فیزیکی و چه به شکل تعهد روی کاغذ موافقت نخواهد کرد.

هیچ جایگزینی برای حماس وجود ندارد

روزنامه صهیونیستی معاریو در ادامه توصیف سردرگمی تل‌آویو نسبت به برنامه دوران پساجنگ در نوار غزه افزود: راه بهتری برای توصیف اوضاع موجود به جز استفاده از اصطلاح «بن‌بست» وجود ندارد. حماس کنترل غزه را در دست دارد، زیرا جایگزینی برای آن وجود ندارد.

این روزنامه عبری زبان به نقل از یکی از افسران بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی در یکی از جلسات محرمانه کمیته امور خارجی کنست این رژیم گفته است: انتخابات در اسرائیل پیش از آن انجام خواهد شد که نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر موظف به ارائه گزینه جایگزین برای کنترل نوار غزه شود.

معاریو در رابطه با سخنان این مقام بلندپایه نظامی صهیونیست نوشت: به حقیقت اذعان کن و با صدای بلند بگو که جایگزینی واقعی (برای حماس) وجود ندارد. به نظر می‌رسد حماس در غزه و در سرنوشت ما باقی خواهد ماند.

این روزنامه صهیونیستی برآورد کرد که حتی اگر نتانیاهو به روشنی اعلام کند که دیگر مخالفتی با تشکیلات خودگردان به عنوان بخشی از راه حل جایگزین برای غزه ندارد، باز هم این موضوع واقعیت را تغییر نخواهد داد.

معاریو در پایان مقاله خود بیان کرد که اعضای ارشد جنبش حماس می‌خواهند از طریق توافق مبادله اسرا ارتش رژیم صهیونیستی را از نوار غزه بیرون کنند تا از گذر آن، حماس همچون دوره قبل از جنگ حاکمیت نوار غزه را در اختیار داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار