کد خبر: 1238092
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار می شود که مردم از اقوام و مذاهب مختلف با اتحاد پای صندوق های رای آماده اند و صفوف طولانی در شعب رای گیری شکل گرفته است.

جوان آنلاین: سرانجام بعد از برگزاری دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و کشیده شدن انتخابات به دور دوم، ساعت ۸ صبح جمعه ۱۵ تیر ماه آخرین مرحله از فرایند مشخص شدن منتخب مردم آغاز شد.

از ساعت‌ها قبل از آغاز فرایند رأی گیری مردم در شهرها و روستاهای مختلف کشور از پیر و جوان و اقوام، مذاهب مختلف در پای صندوق‌ها رأی دور هم جمع شده‌اند تا ثابت کنند ایرانی‌ها در روزهای مهم گرد هم جمع می‌شوند و مانند همیشه آگاه و مصمم منتخب اصلح را برمی گزینند.

در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ملاک انتخاب، کسب اکثریت نسبی آرا است و کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد یعنی «متولدین روز ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن» می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند در انتخابات شرکت کنند.

هزاران شعبه اخذ رأی هم اکنون شاهد حضور گسترده و حماسی مردم است که بار دیگر با اتحاد خود، دشمن را نا امید کنند. 

در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند.رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار