کد خبر: 1237807
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
رئیس سازمان فضایی ایران:
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: همزمان با ماهواره کوثر، ماهواره تحقیقاتی ـ ارتباطی هدهد نیز به فضا پرتاب خواهد شد. تاریخ دقیق پرتاب این دو ماهواره به زودی اعلام می‌شود.

جوان آنلاین: حسن سالاریه؛ رئیس سازمان فضایی ایران، درباره پرتاب ماهواره‌های کوثر و هدهد که توسط بخش خصوصی ساخته شده‌اند با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال جاری را سالی پربار برای پرتاب ماهواره‌های ایرانی، به‌ویژه ماهواره‌های توسعه‌یافته توسط بخش خصوصی دانست.

سالاریه تصریح کرد: ماهواره کوثر، یک ماهواره سنجشی است که سازمان فضایی ایران، قرارداد خرید تصاویر آن را منعقد کرده است. این اقدام، گامی مهم در راستای حمایت از بخش خصوصی و ایجاد بازار برای محصولات فضایی این بخش محسوب می‌شود. پرتاب ماهواره کوثر در سال جاری برنامه‌ریزی شده بود، اما با اندکی تأخیر مواجه شده است.

وی تأکید کرد: همزمان با ماهواره کوثر، ماهواره تحقیقاتی ـ ارتباطی هدهد نیز به فضا پرتاب خواهد شد. تاریخ دقیق پرتاب این دو ماهواره به زودی اعلام می‌شود.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: دکتر سالاریه همچنین از پرتاب ماهواره‌های دیگری در سال جاری خبر داد که توسط بخش خصوصی و به سفارش پژوهشگاه فضایی در حال ساخت هستند.

وی در عین حال تأکید کرد که در صنعت فضایی، به دلیل پیچیدگی‌های فنی، جابجایی زمان‌بندی پرتاب‌ها امری طبیعی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار