کد خبر: 1237754
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
رئیس جمهور ترکیه پس از جلسه کابینه در آنکارا تاکید کرد بدون برقراری آتش‌بس در نوار غزه هیچ کشوری در منطقه امنیت نخواهد داشت.

جوان آنلاین: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه گفت بدودن توقف حمله رژیم صهیونیستی تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ کشوری در منطقه از جمله ترکیه در امنیت نخواهد بود. امنیت آنکارا، بغداد، غزه، امان و سایر پایتخت‌های منطقه جدا از هم نیست و به هم مرتبط هستند.

وی تاکید کرد افزایش حملات رژیم صهیونیستی و زبان تهدید علیه لبنان به شدت درباره آینده منطقه نگران کننده است.

اردوغان با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت نتانیاهو مانند یک دیوانه رفتار می‌کند نه یک شخص مسئول.

وی به وضعیت سوریه و ترکیه پرداخت و گفت توطئه‌هایی در داخل ترکیه و در شمال سوریه وجود دارد. به دلیل یک حادثه فجیع در قیصریه، توطئه‌هایی علیه کشورمان در حال انجام است. سرویس امنیت و اطلاعات درباره دلایل عاملان حادثه قیصری تحقیق می‌کنند.

شامگاه یکشنبه گذشته شب سختی را سوری‌ها در استان قیصری در مرکز ترکیه پشت سر گذاشتند و در پی انتشار ویدئویی از تعرض یک جوان سوری به یک دختربچه ۵ ساله، ناآرامی‌هایی در این استان ترکیه روی داده و گروهی از شهروندان ترکیه به خانه‌ها و مغازه‌ها و خودروهای سوری‌ها حمله و آن را تخریب کردند.

اردوغان گفت حضور ترکیه در شمال سوریه مانع از ایجاد یک «دولت تروریستی» در مرزهای مشترک می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تصریح کرد: ما می‌دانیم چگونه دست‌های کثیفی را که به پرچم ما می‌رسد، بشکنیم و همچنین می‌دانیم چگونه دست‌هایی را که به آوارگان مظلوم کشورمان می‌رسد، بشکنیم. تا زمانیه جنایتکاران خونخوار (در سوریه) سلاح‌های خود را به سمت کشور ما هدایت کنند، به تضمین امنیت کشور و مردم خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ترکیه کشوری نیست و نخواهد بود که دوستان خود را در میانه راه رها کند. ترکیه به هیچ سرزمینی طمع ندارد و حاکمیتی را هدف قرار نمی‌دهد بلکه فقط از میهن خود در برابر نیات جدایی‌طلب محافظت می‌کند.

اردوغان خاطرنشان کرد: ۶۷۰ هزار نفر پس از پاکسازی شمال سوریه از حضور تروریست‌های جدایی‌طلب به این کشور بازگشتند. موضوع پناهجویان را در چارچوبی عقلانی و دلسوزانه بر اساس واقعیت‌های کشور و اقتصاد خود و نه براساس تعصب و ترس حل خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار