کد خبر: 1236923
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، امروز بازار بورس ۱۰ هزار ۸۹۲ واحد رشد کرد و شاخص کل به رقم دو میلیون و ۹۶ هزار و ۲۴ واحد رسید.

جوان آنلاین: بازار سرمایه طی شش روز کاری اخیر روند رو به رشدی داشته است. امروز با پایان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در دور اول، دامنه نوسان بورس که پس از حادثه تلخ سقوط بالگرد رییس‌جمهور شهید به مثبت و منفی دو درصد کاهش یافته بود به مثبت و منفی شش درصد افزایش یافت.

واکنش بورس در روزهای اخیر به اخبار انتخاباتی و برآوردها از آرای کاندیداهایی که قرار است به پاستور راه پیدا کنند مثبت بوده است. این در حالی است که از اوایل اردیبهشت تا هشتم خرداد بازار روند نزولی به خود گرفته بود اما در یک ماه اخیر متعادل شد و روند خطی گرفت. از شش روز گذشته نیز رشد داشته است.

امروز شنبه ۹ تیرماه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۰ هزار و ۸۹۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۹۶ هزار و ۲۴ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن هم با رشد ۵۳۹۸ واحد در عدد ۶۷۸ هزار و ۶۶۱ واحد ایستاد.

بیش از ۲۵۱ هزار معامله در بورس تهران انجام شد که ارزش آن به ۵۲۵۷ میلیارد تومان رسید.

نوری، بوعلی و حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوب، فولاد و خودرو اشاره کرد.

فرابورس ایران هم روز شنبه ۱۴۱ واحد افزایش یافت و در رقم ۲۲ هزار و ۴۴۵ واحد ایستاد.

بیش از ۲۵۶ هزار فقره معامله در فرابورس به ارزش ۵۲۳۲ میلیارد تومان انجام شد.

بپاس تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند اما زاگرس و شگویا اثر مثبت ایجاد کردند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به شفام، خاور و فزر اشاره کرد که دو نماد اول منفی و نماد سوم مثبت شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار