کد خبر: 1236909
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: میزان مصرف برق در پیک تابستان از مرز ۴۵۶ مگاوات گذشت و انتظار می‌رود هموطنان مصرف بهینه را همچنان مورد توجه قرار دهند.

جوان آنلاین: حسین قدیمی پیش از ظهر شنبه در جریان افتتاح چند طرح حوزه برق در اردبیل، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های جدید در قالب صنعت آب و برق تأثیر بسزایی در افزایش قابلیت اطمینان، پایداری شبکه و تأمین نیاز متقاضیان خواهد داشت.

وی به بهره برداری ۲ واحد نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اشاره کرد و گفت: هر واحد ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تولید برق را دارد و در مجموع با وارد مدار شدن این ۲ واحد، ۳۲۰ مگاوات تولید برق نیروگاه سبلان افزایش یافته است.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: برای بهره‌برداری از این ۲ واحد ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده تا شاهد تأمین برق مورد نیاز و بهره‌برداری به صورت سراسری باشیم.

قدیمی افزود: پروژه ورود و خروج خط چهار مداره فندقلو، سلوات و نمین و افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت اجیرلو، پارس‌آباد و پروژه ورود و خروج خط ۲۳۰ کیلوولت به ۶۳ کیلوولت نیروگاه سبلان به سمت اهر را شاهد افتتاح و بهره‌برداری آنها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین ورود و خروج خط ۶۳ کیلوولت مشگین‌شهر در مسیر تقی دیزج به اهر افتتاح شد که در مجموع برای پروژه‌های صنعت برق ۳۳۵ میلیارد تومان ارزش روز هزینه شده تا یک سرمایه‌گذاری مناسب را در این بخش شاهد باشیم.

قدیمی در مورد تأمین برق تابستان و گذر از پیک مصرف گرمای تابستان اضافه کرد: با کاهش ساعات اداری استفاده از چاه‌های کشاورزی و همراهی صنایع در تعطیلی واحدهای تولیدی در ساعات پیک مصرف تلاشمان بر این است تا بدون مشکل خاص پیک بار تابستان را سپری کنیم.

وی بیان کرد: اوایل خردادماه رکورد مصرف برق در استان با ۴۵۶ مگاوات شکسته شد ولی همچنان انتظار داریم اهالی استان در مصرف برق الگوی صحیح را رعایت کنند.

قدیمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: برای مشترکان خانگی پویش ۱۵۲۱ بهای انرژی در نظر گرفته شده تا مشترکان با رعایت الگوی مصرف در کنار برخورداری از پاداش، جوایز ارزنده‌ای را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: برای مشترکان پرمصرف اعم از ادارات و خانگی ۱۶ هزار کنتور هوشمند نصب شده که به صورت تنظیم شده در صورت افزایش مصرف، برق این مشترکان قطع می‌شود.

قدیمی گفت: در ادارات باید مصرف برق در ساعات اداری ۴۰ درصد و در غیر اداری ۷۰ درصد کاهش یابد که اگر این تعدیل و کاهش اتفاق نیفتد برق ادارات به صورت روزانه قطع شده و در صورت پایین آمدن مصرف دوباره برقرار می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل افزود: مشترکان پرمصرفی که ۲.۵ تا چهار برابر دیگر مشترکان مصرف برق داشته باشند، قطعاً با جریمه و افزایش نرخ اعلام بهای برق روبه‌رو خواهند شد که امیدواریم در این زمینه با دقت نظر بیشتر هموطنان مراقب مصرف برق خانگی خود باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار