کد خبر: 1236843
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
«ایلان ماسک» کارآفرین میلیاردر آمریکایی، پس از اولین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ، اظهار داشت که هیچکس واقعا ایالات متحده را اداره نمی‌کند.

جوان آنلاین: شامگاه پنج‌شنبه به وقت آمریکا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی دموکرات آمریکا و رقیبش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا در یک مناظره به میزبانی شبکه خبری سی‌ان‌ان در آتلانتا شرکت کردند و عملکرد ضعیف بایدن باعث ایجاد نگرانی در میان دموکرات‌ها و ایجاد سؤالاتی در مورد آینده نامزدی او شد.

بایدن و کمپین او همان شب اعتراف کردند که رئیس‌جمهور ایالات متحده در مناظره آتلانتا کار دشواری داشت، اما آنها به مردم اطمینان دادند که به نامزدی این سیاستمدار سالخورده آمریکایی پایان نمی‌دهند.

در همین رابطه «ایلان ماسک» کارآفرین میلیاردر آمریکایی که زمزمه‌هایی از حمایت او از ترامپ هم به گوش می‌رسد، به این مناظره واکنش نشان داد. این احتمال وجود دارد که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات نوامبر، ایلان ماسک سمتی بگیرد.

ایلان ماسک در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) زیر پست «ویوک راماسوامی» که سابقا نامزد ریاست جمهوری آمریکا بود، به سوال او که نوشته بود «بایدن در حقیقت و در عمل این کشور را اداره و رهبری نمی‌کند و بعد این سوال ناراحت‌کننده پیش می‌آید که خب چه کسی مسوول (کشور) است؟» نوشت: «شاید هیچکس.»

پیشتر رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، دموکرات‌ها در پی عملکرد شدیدا ضعیف «جو بایدن» در مناظره نخست ریاست جمهوری با «دونالد ترامپ»، احساس خطر شدیدی کرده و به تکاپو افتاده‌اند تا بایدن را از رقابت خارج و با گزینه دیگری جایگزین کنند.

بایدن ۸۱ ساله، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در جریان مناظره ۹۰ دقیقه‌ای با ترامپ بارها با مطرح ساختن جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و پاره شدن رشته افکارش و سکوت‌های عجیب گاف داد و سردرگم ظاهر شد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، گروهی از نمایندگان دموکرات کنگره به دنبال مشاهده این عملکرد فاجعه‌بار اکنون مشغول بحث درباره معرفی کردن یک نامزد ریاست جمهوری جدید از جانب این حزب برای رقابت ۲۰۲۴ هستند. «دیوید اکسلرود» مشاور ارشد اسبق «باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفت: «بحث‌هایی در داخل حزب دموکرات درباره ضرورت کنار رفتن بایدن از رقابت مطرح شده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار