کد خبر: 1236764
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
فرماندهان فراجا اعلام کردند که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، قدرت کشور را به جهانیان نشان داده و بیانگر عمق دلدادگی به نظام اسلامی است.

جوان آنلاین: جانشین فرمانده کل انتظامی کشور روز جمعه پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق رأی قدرت کشورمان را در چشم جهانیان به رخ می‌کشد و مایه سربلندی ایران است.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد مالک اشتر فراجا یاد شهدای خدمت پرواز اردیبهشت را گرامی داشت و افزود: در تصاویر دریافتی از سراسر کشور و حضور کارکنان انتظامی، همگان با شور و حال و شادابی و با دیدگاه تکلیف مداری پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و این حضور دشمنان را عصبانی کرده است.

وی با یادآوری اینکه حضور در پای صندوق رای بیانگر آگاهی و بصیرت مردم و آبیاری شجره طیبه انقلاب است، افزود: مجموعه انتظامی کشور در کنار مردم از سویی وظیفه تامین امنیت را برعهده دارد و از سوی دیگر به دنبال انتخاب اصلح‌ترین فرد برای راس دستگاه اجرایی کشور است.

رضایی هر انتخابات را گامی برای توسعه و پیشرفت کشور دانست و برای فرد منتخب مردم آرزوی توفیق خدمتگزاری کرد.

حضور مردم در پای صندوق رای عمق دلدادگی به نظام اسلامی است

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا نیز با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی عمق دلدادگی به نظام اسلامی است و مردم انتظار دارند تا رئیس جمهور منتخب، ادامه دهنده راه رئیس جمهوران شهید؛ رجایی و رئیس باشد.

سردارمحمد شرفی با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه قوام و دوام نظام جمهوری اسلامی موکول به حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: مردم با مشارکت حداکثری خود می‌خواهند رئیس اجرایی کشور را انتخاب کنند بنابراین این حضور در همه عرصه‌ها تاثیرگذار هست.

وی عرصه امنیت کشور را یکی از مواردی برشمرد که از انتخابات و حضور و مشارکت بالای مردم تاثیر می‌پذیرد.

سردار شرفی با بیان اینکه بخش دیگر وظایف ریاست جمهوری تعامل و ارتباطات گسترده با کشور‌های مختلف در عرصه بین المللی بخصوص کشور‌های همسو با نظام جمهوری اسلامی است، گفت: تجربه چهل و پنج ساله نشان داده که مردم هر جا که نیاز به حضور بوده است، حاضر بوده اند و احساس مسئولیت داشته اند.

سردار شرفی با اشاره به اینکه حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی عمق دلدادگی به نظام اسلامی است و بر همین مبنا مردم انتظار دارند تا رئیس جمهور منتخب صیانت از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران و حافظ ارزش‌های اسلامی و ادامه دهنده راه شهدایی که در کسوت ریاست جمهوری از جمله شهید رجایی و شهید رئیسی ادامه دهند و در راستای مصالح مردم قدم بردارند.

وی ادامه داد: رسیدگی به امور معیشتی مردم و نیاز‌های جوانان و توجه به سیاست خارجی از جمله انتظاراتی است که مردم از رئیس جمهور منتخب دارند و امیدواریم رئیس جمهور منتخب با برنامه ریزی و انتخاب مدیران لایق و جهادی به آرامش و امنیتی که در کشور حاکم است بیافزاید.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت ۸ صبح امروز جمعه - هشتم تیرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور‌ها در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری انتخابات امروز، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هر یک از نامزد‌های انتخابات نیز می‌توانند دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور داشته باشند.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها شناسنامه و کارت ملی است و در شعب اخذ رأی خارج از کشور نیز رای گیری با گذرنامه قابل انجام است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در این انتخابات با توجه به محدودیت‌های که در قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، رأی‌گیری تنها با تعرفه‌های کاغذی انجام می‌شود همچنین در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار