کد خبر: 1236493
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
لیگ بیست و چهارم فوتبال ایران قرار است ۲۵‌مردادماه استارت بخورد، اما به گفته رئیس سازمان لیگ احتمال به تعویق افتادن مسابقات دور از ذهن نیست. روز گذشته مهدی تاج با هیئت همراهش به شرق تهران رفت تا شخصاً از وضعیت ورزشگاه تختی بازدید کند.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: فدراسیون فوتبال در حالی برای برگزاری دیدار‌های سرخابی‌های پایتخت در ورزشگاه تختی مصمم است که به گفته مسئولان، این ورزشگاه ۱۵ مشکل اساسی دارد! نداشتن چمن استاندارد و مطلوب، نامعلوم بودن محل استقرار سیستم VAR و ورودی بانوان، سه مورد از این مشکلات هستند که تا برطرف نشوند امکان برگزاری بازی‌های لیگ‌برتر در آن وجود نخواهد داشت. حال آنکه هواداران پرسپولیس و استقلال حداقل تا چند هفته ابتدایی لیگ نباید منتظر تماشای بازی تیم‌های محبوب‌شان در آزادی باشند. 
لیگ بیست و چهارم فوتبال ایران قرار است ۲۵‌مردادماه استارت بخورد، اما به گفته رئیس سازمان لیگ احتمال به تعویق افتادن مسابقات دور از ذهن نیست. روز گذشته مهدی تاج با هیئت همراهش به شرق تهران رفت تا شخصاً از وضعیت ورزشگاه تختی بازدید کند. رئیس فدراسیون تأکید کرده فعلاً آزادی در دسترس نیست و پس از به‌روزرسانی ورزشگاه آزادی باز هم سرخابی‌ها نوبتی در تختی از حریفان‌شان پذیرایی خواهند کرد. 

 نیاز به بودجه ۵۰ میلیاردی
بحث استانداردسازی ورزشگاه‌ها برای برگزاری لیگ‌برتر فوتبال به مرحله اجرا درآمده و آزادی یکی از ورزشگاه‌هایی است که تعمیرات و ترمیم آن آغاز شده است. با توجه به شرایط موجود سه، چهار هفته ابتدایی لیگ خبری از میزبانی آزادی نخواهد بود. در این میان بحث ورزشگاه جایگزین حساس و ویژه شده است؛ «تختی» در حالی از سوی فدراسیون به‌عنوان ورزشگاه میزبان سرخابی‌ها انتخاب شده که با مشکلات متعددی مواجه است. این همان نکته‌ای است که علی جوادی روز گذشته جزئیاتش را بیان کرد. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به شروع تعمیرات و برطرف کردن نواقص از عدم تخصیص بودجه به ورزشگاه تختی خبر داد: «هیچ اعتبار جدیدی در سال جاری برای این ورزشگاه نداریم. دولت و سازمان برنامه و بودجه باید کمک کنند. این ورزشگاه از محل سفر‌های استانی اعتبار مصوب دارد و اگر تخصیص پیدا می‌کرد، الان هیچ مشکلی نداشتیم. همه کار‌های انجام شده در ورزشگاه تختی از جمله نصب صندلی، چمن، انتقال آب چاه به مخزن بتنی و حفر تأسیسات، بدون اعتبار صورت گرفته است. به ما قول دادند، اما انجام نشد، در حالی که به پیمانکاران متعهد هستیم. آن‌ها بدون اینکه پولی دریافت کنند برای ما کار انجام دادند. خواهش می‌کنیم اعتباراتی به ما تخصیص بدهید که بتوانیم زودتر ورزشگاه را حاضر کنیم. ۵۰ میلیارد تومان از جمله تعهداتی است که به پیمانکاران خودمان داریم. با توجه به مواردی که رئیس فدراسیون و نمایندگان‌شان اعلام کردند، ورزشگاه تختی ۱۵ مورد مشکل دارد. ۱۱ یا ۱۲ مورد از مشکلات همین حالا قابلیت رفع شدن دارند و سه، چهار مورد باقیمانده هم به زودی رفع خواهد شد.»

 درآمد پایدار برای باشگاه‌ها
تاج آب پاکی را روی دست پرسپولیس و استقلال ریخت و از آن‌ها خواست تا خودشان را برای انجام نوبتی دیدارهایشان در ورزشگاه تختی آماده کنند. رئیس فدراسیون با تشریح قوانین گفت: «طبق قوانین، باشگاه‌ها ورزشگاه‌شان را معرفی می‌کنند و ما آن را تأیید یا رد می‌کنیم. اگر ورزشگاه تأیید نشود باید جای دیگری بازی کنند. محدودیت‌های کشور را می‌دانیم، اما برخی حرف‌هایی می‌زنند که نمی‌دانند کجا هستند. باید کمک کنیم ورزشگاه‌ها آماده شوند و در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرند. چاره‌ای نیست، چون ورزشگاه آزادی تا هفته اول و دوم و احتمالاً سوم لیگ برتر نمی‌رسد و بازی‌ها باید در ورزشگاه تختی برگزار شود.» مهدی تاج با اشاره به نواقص ورزشگاه جایگزین اظهار داشت: «ورودی بانوان در ورزشگاه تختی جداست و هواداران می‌توانند راحت بیایند و راحت بروند. حدود ۶ هزار ظرفیت برای بانوان در نظر گرفته شده است. بلیت‌فروشی باید با کد ملی باشد و بدانیم هر کسی روی کدام صندلی نشسته است. به این ترتیب باشگاه می‌تواند درآمد پایدار داشته باشد و صندلی ورزشگاه را برای مدت شش، هفت ماه به یک نفر بفروشد، مسئله‌ای که در دنیا نیز مرسوم است. ورزشگاه آزادی ممکن است به هفته اول و دوم لیگ برسد، ولی معنایش این نیست که بخواهیم تمام بازی‌ها را در آزادی برگزار کنیم. بازی‌های تیم ملی در آزادی برگزار می‌شود، ولی مسابقات پرسپولیس و استقلال که فکر می‌کنیم ۱۰، ۲۰ هزار نفر تماشاگر دارد در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد.»

 پیشرفت ۸۰ درصدی
محمدرضا مجیدی، مدیر ورزشگاه تختی از پیشرفت پروژه تعمیرات و رفع نواقص این ورزشگاه صحبت کرد: «کار آماده‌سازی ورزشگاه به پایان رسیده و اگر بودجه کافی داشته باشیم، هیچ مشکی برای میزبانی از دیدار‌های سرخابی‌ها در لیگ‌برتر نداریم. خوشبختانه زمین چمن ورزشگاه کیفیت خوبی دارد و در این مدت ما کیفیت نور ورزشگاه تختی را ارتقا دادیم و در این موارد هیچ مشکلی نداریم. طبق استاندارد‌های بین‌الملی پیش می‌رویم و امیدوارم بودجه لازم را به ما بدهند تا پیست تارتان را هم قبل از شروع لیگ آماده کنیم. ۸۰‌درصد کار انجام شده و اگر بودجه حدود ۵۰‌میلیاردی که نیاز است، برسد ورزشگاه به‌طور کامل آماده می‌شود.»

 تعویق احتمالی 
در صورتی که باشگاه‌ها شرایط لازم را برای میزبانی مسابقات نداشته باشند، لیگ بیست و چهارم با تأخیر آغاز خواهد شد. حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال با تأکید بر این موضوع گفت: «ورزشگاه تختی شرایط خوبی دارد، اما ایراداتی هم دارد که فکر می‌کنم بتوانند تا برگزاری مسابقات آن را برطرف کنند. البته باید هزینه شود. اعلام کردیم که اگر باشگاه‌ها آماده باشند، لیگ ۲۵ مرداد آغاز خواهد شد، ولی اگر این اتفاق نیفتد امکان دارد به تأخیر بیفتد. استان‌ها هم موظف شدند که پیگیری کنند. کارگروه نیز هفته‌ای دو بار جلسه دارد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار