کد خبر: 1236299
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
پرونده فساد همچنان قربانی می‌گیرد
پرداخت رشوه و تحصیل مال از طریق نامشروع عمده اتهاماتی است که در پرونده فساد مس‌رفسنجان مطرح شده است. فسادی که تا به امروز پای بسیاری را به میان کشیده و برکناری نفرات نام‌آشنا را به دنبال داشته، اما به نظر نمی‌رسد کار به نقطه پایان رسیده باشد
اشرف رامین

جوان آنلاین: احضار‌ها همچنان ادامه دارد و این نشان‌دهنده وخامت اوضاع و پیچیده بودن پرونده فساد در فوتبال دارد. کمتر از یک هفته بعد از آنکه رئیس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد هفت نفر در پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان احضار شده‌اند که همه آن‌ها ممنوع‌الخروج و سه نفر در زندان هستند، دو نفر دیگر هم به جمع احضارشدگان اضافه شده‌اند، آن هم درست در شرایطی که کشور این روز‌ها درگیر مسائل انتخاباتی است و میهمانی غدیر. با وجود این احضار محمدرضا کافی مدیرعامل مس کرمان و همچنین شهاب زندی مدیرعامل شمس‌آذر قزوین نشان می‌دهد که پرونده فساد مس‌رفسنجان نه تحت‌الشعاع انتخابات قرار گرفته و نه حتی عید غدیر. مسئله‌ای که نشان از جدیت مسئولان امر در خصوص این پرونده دارد. 
پرداخت رشوه و تحصیل مال از طریق نامشروع عمده اتهاماتی است که در پرونده فساد مس‌رفسنجان مطرح شده است. فسادی که تا به امروز پای بسیاری را به میان کشیده و برکناری نفرات نام‌آشنا را به دنبال داشته، اما به نظر نمی‌رسد کار به نقطه پایان رسیده باشد، چراکه حالا شاهد احضار دو مدیرعامل دیگر هم به کمیته اخلاق هستیم. درست همانطور که هفته گذشته رئیس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرده بود در ادامه روند رسیدگی به این پرونده اگر به اشخاص دیگری برسیم که در این فساد نقش داشته‌اند، آن‌ها هم احضار خواهند شد و حالا درباره وضعیت پرونده‌ای که گفته شد برای باشگاه مس کرمان و اهدای سکه مدیران این باشگاه باز شده، پای محمدرضا کافی هم به میان آمده است. حال آنکه مدیرعامل مس از احضار شدنش تحت عنوان همکاری با مقامات قضایی یاد می‌کند: «از اسفند ۱۴۰۲ مسئولیت باشگاه مس را برعهده گرفتم و در مورد مسائل حقوقی که پیش از دوران مسئولیت من رخ داده از لحاظ شرعی و قانونی حق اظهارنظر ندارم و قطعاً تیم حقوقی باشگاه مس با مسئولان قضایی همکاری خواهد کرد، اما در پرونده مربوط به این باشگاه همکاری‌های لازم با مقامات قضایی در حال انجام است.»
کافی، اما تنها مدیرعاملی نیست که این روز‌ها نامش مطرح شده و صحبت‌های زیادی هم در خصوص مدیرعامل شمس‌آذرقزوین شنیده می‌شود، خصوصاً که شهاب زندی اخیراً از سوی نهاد‌های ذی‌ربط نیز احضار شده بود و علاوه بر آنکه در اختیار آن‌ها قرار دارد به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز احضار شده است. 
کمیته اخلاق فدراسیون که این روز‌ها گویی با جدیت در حال پیگیری این پرونده است و قصد برخورد با متخلفان را دارد، پس از بررسی موارد مختلف، مدیرعامل شمس آذر قزوین را احضار کرده و شهاب زندی بعد از اتمام کار نهاد‌های ذی‌ربط باید برای پاسخگویی به موارد مطرح شده در کمیته اخلاق فدراسیون هم حاضر شود.

برچسب ها: فوتبال ، فساد ، مس رفسنجان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار