کد خبر: 1236123
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
سرپرست ریاست جمهوری ایران پیامی به مناسبت آغاز نوزدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران ارسال کرد.

جوان آنلاین:محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران پیامی به مناسبت آغاز نوزدهمین نشست وزرای امورخارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران ارسال کرد و توسط علی باقری سرپرست وزارت خارجه کشورمان قرائت شد که به شرح زیر است:

امیدوارم با برگزاری موفق نشست گام دیگری در مسیر انسجام هر چه بیشتر قاره کهن آسیا ناظر بر اعتلای ارزش‌های آسیایی و ایجاد شبکه منسجم از همکاری‌ها و تحکیم پیوندهای دوستی در این پهنه جغرافیایی برداشته شود.

یاد و خاطره رئیس جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی و وزیر امور خارجه شهید و زحمات و نقش موثر آنها در پیشبرد دیپلماسی چندجانبه ایران در سه سال گذشته و توجه ویژه به چندجانبه گرایی و آسیا محوری را گرامی می‌دارم.

همچنین با استفاده از فرصت به مردم شجاع و بی دفاع غزه درود می‌فرستم و ادامه جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی که در هشت ماه گذشته جامعه بشری را در بهت و حیرت و البته بی عملی فرو برده، شدیدا محکوم می‌کنم. رژیم صهیونیستی با در پیش گرفتن سیاست آپارتاید هر روز بر دامنه تهدید و تجاوز خود علیه ملت فلسطین می‌افزاید. اما این بار گروه‌های مردمی مقاومت حرکت جدیدی را برای کسب آزادی و احقاق حقوق از دست رفته خود آغاز کرده‌اند.

تاریخ گواه این موضوع است که ظلم بر بیگناه هرگز بی پاسخ نخواهد ماند و دست عدالت گریبان متجاوزان را خواهد گرفت. ما فلسطین را بخش جدایی ناپذیر از جهان اسلام می‌دانیم و برای حمایت از برادران و خواهران فلسطینی خود با تمام قوا ایستاده‌ایم.

جمهوری اسلامی ایران از هر فرصتی از جمله سازوکارهای چندجانبه برای کمک به توقف این جنایات بی سابقه و استقرار آتش بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم شریف و مظلوم نوار غزه استفاده کرده و با قوت به آن ادامه می‌دهد.

استفاده از سازوکارهای چندجانبه و حرکت در مسیر تقویت مناسبات درون گروهی و پیگیری یک هدف مشخص و آن هم توسعه آسیا از اهمیت شایان و ابعاد راهبردی متنوعی برخوردار است. ما همه متعلق به یک حوزه جغرافیایی و برخوردار از غنای فرهنگی، تاریخی، تمدنی شگرف هستیم. گنجینه خانواده آسیا که درخشش و دامنه تاثیر آن جهانیان را مجذوب و مبهوت شکوه وسعت حضور خود کرده است. از شرق تا غرب این گستره عظیم جغرافیایی و تمدنی مملو از آثار ملموس بصری و جلوه‌های معنوی اعجازگونه‌ای برای پی ریزی و تکوین مولفه‌های اخلاقی و پرورش روح انسان در کنار رشد بعد جسمانی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار