کد خبر: 1235992
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده که بدهی‌های رو به افزایش که اراده‌ای برای رسیدگی به آن وجود ندارد، آمریکا را نابود می‌کند.

جوان آنلاین: انتظار می‌رود بدهی فدرال آمریکا در سال جاری میلادی از تولید ناخالص داخلی این کشور بیشتر شود و دولت در تغییر این روند ناتوان است و با توجه به سابقه‌های تاریخی، این وضعیت منجر به سقوط به قدرت‌های بزرگ شده، امپراطوری آمریکا در معرض تهدید قرار دارد؛ این را وال‌استریت ژورنال گزارش داده است.

به گزارش فارس، در دوران ترامپ و بایدن، بدهی ملی آمریکا ۷ تریلیون دلار افزایش یافته، اما با وجود این رقم خیره‌کننده، هیچ یک از احزاب اصلی به فاجعه مالی پیش رو رسیدگی نکرده‌اند.

تاریخ‌دان اسکاتلندی آمریکایی، نایل فرگوسن می‌گوید، ابرقدرت‌هایی که بیشتر برای بهره بدهی هزینه می‌کنند تا دفاع در معرض خطر هستند. امپراتوری اسپانیا، رژیم باستانی فرانسه، امپراتوری عثمانی و امپراتوری بریتانیا همگی به این ترتیب افول کردند و اکنون به نظر می‌رسد که آمریکا در معرض خطر است.

برآورد شده که دولت فدرال آمریکا در سال مالی جاری برای بدهی که در مجموع ۲۸ تریلیون دلار است، ۸۹۲ میلیارد دلار برای پرداخت بهره بدهی ملی هزینه خواهد کرد.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، این رقم از بودجه نظامی ۸۱۶.۷ میلیارد دلاری آمریکا فراتر رفته و تقریبا با هزینه‌های سیستم سلامت عمومی برابر است.

پیش‌بینی شده که کسری بودجه امسال به ۱.۹ تریلیون دلار برسد. بدهی دولت یک دهه گذشته به ۷۰ درصد تولیدناخالص داخلی رسیده بود که امسال با تولیدناخالص داخلی برابر می‌کند و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۸ به ۱۰۶ درصد و در سال ۲۰۳۴ به ۱۲۲ درصد تولیدناخالص داخلی برسد.

همچنین گفته می‌شود که پرداخت بدهی‌ها مانع از سرمایه‌گذاری‌های جایگزین و کاهش رشد درآمد تا ۱۲ درصد در ۳۰ سال آینده شود.

در حالی که بریتانیا، کانادا، دانمارک، سوئد و فنلاند وضعیت مالی خود را تثبیت کرده‌اند، اراده سیاسی برای رسیدگی به کسری بودجه و بدهی ایالات متحده ضعیف است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار