کد خبر: 1235882
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
روز گذشته اتفاق افتاد؛
میزان مصرف برق کشور در دومین روز از فصل تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۳ هزار مگاوات افزایش یافت.

جوان آنلاین: امسال از همین ابتدای فصل تابستان انگار باید شاهد رکوردهای پی‌درپی مصرف برق به دلیل افزایش دمای هوا باشیم.

دومین روز فصل تابستان در حالی میزان مصرف برق روند صعودی به خود گرفته که دمای هوا در برخی کشورهای همسایه جنوبی ایران بسیار گرم‌تر شده و احتمال دارد کشورمان را هم متأثر سازد.

طبق تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۱۹ دقیقه عدد مصرف برق به ۷۲ هزار و ۲۹۸ مگاوات رسید که در مقایسه با ۵۸ هزار و ۸۳۸ مگاوات زمان مشابه سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۶۰ مگاوات بیشتر شده است.

همچنین شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۵۱ دقیقه میزان مصرف در حالی به ۶۸ هزار و ۸۱۴ مگاوات رسید که این رقم در زمان مشابه سال گذشته ۵۸ هزار و ۷۹۶ مگاوات بوده است.

این روند مصرف نشان می‌دهد صنعت برق باید شاهد رکوردهای پی‌درپی در مصرف باشد.

بر همین اساس وزارت نیرو و شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) باهدف تشویق مردم به رعایت مصرف پویشی به نام باانرژی راه‌اندازی کرده است تا مردم با مراجعه به آن هم از روش‌های مدیریت مصرف آگاه شوند و هم از جوایزی که برای این منظور در نظر گرفته شده برخوردار شوند.

خودرو پاداش مصرف صرفه‌جویی در مصرف برق

همه هموطنان می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی باانرژی از طریق مراجعه به سایت www.ba-energy.ir و یا از طریق #۱۵۲۱* و یا تماس با شماره ۰۹۱۲۹۹۹۷۵ به پویش باانرژی دسترسی داشته باشند.

در این پویش راهکارهای ساده و عملیاتی برای کاهش مصرف برق ارائه شده و همه راهکارهای مدیریت مصرف برای تک‌تک لوازم برقی خانگی توضیح داده شده است، به‌طوری‌که هم‌وطنان بتوانند بدون هزینه و یا با کمترین هزینه برای صرفه‌جویی در مصرف برق اقدام کنند.

هموطنان با حداقل ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق می‌توانند وارد قرعه‌کشی‌های پویش باانرژی شوند.

جوایز پویش باانرژی شامل ۳۰۰ خودرو و میلیاردها تومان کمک‌هزینه خرید لوازم برقی و لوازم دیجیتال و بسته‌های اینترنت است که نخستین قرعه‌کشی آن در روز عید سعید غدیر انجام می‌شود.

جوایز نخستین مرحله قرعه‌کشی شامل ۱۵ دستگاه خودرو، ۱۵۰ کمک‌هزینه خرید ۱۰۰ میلیون‌تومانی، ۱۵۰۰ کمک‌هزینه خرید ۱۰ میلیون‌تومانی و ۱۵ هزار کمک‌هزینه خرید یک‌میلیون‌تومانی و ۱. ۵ میلیون جایزه اپراتوری خواهد بود.

مجری طرح پویش باانرژی در باره این پویش گفته: این قرعه‌کشی به‌صورت کشوری انجام می‌شود، اما در ادامه قرعه‌کشی به‌صورت استانی خواهد بود.

محمد خدادادی بهلولی ادامه داد: در قرعه‌کشی استانی، سهم هر استان از جوایز بزرگ بیشتر خواهد شد، به‌طوری‌که مردم هر استان که صرفه‌جویی بیشتری داشته باشند، سهم بیشتری از جوایز بزرگ خواهند برد.

مجری طرح پویش باانرژی افزود: برای هر استان یک خودرو در نظر گرفته شده است و مابقی خودروها به ترتیب سهم استان‌هایی خواهد بود که هم استانی‌ها یکدیگر را تشویق به‌صرفه جویی کرده و در مجموع صرفه‌جویی بیشتری داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار