کد خبر: 1228884
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته پنج موزه دفاع مقدس و مقاومت همزمان با ایام سالروز آزادسازی خرمشهر به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور در استان‌های لرستان، قزوین، زنجان، گیلان، گلستان افتتاح خواهد شد.

 جوان آنلاین: جلسه بررسی ابعاد پروژه موزه دفاع مقدس و مقاومت استان‌های زنجان و قزوین با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «محمدمهدی اعلایی» استاندار استان قزوین، «محسن افشارچی» استاندار استان زنجان در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

به گزارش دفاع پرس، در این نشست که «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «نادر ادیبی» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار «سید شمس‌الدین موسوی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، سرهنگ پاسدار «محمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، «سرهنگ سلیم طباخی» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور داشتند، در خصوص روند ساخت موزه دفاع مقدس و مقاومت استان‌های قزوین و زنجان بحث و تبادل نظر شد.

سردار کارگر در این نشست، ضمن تقدیر از پشتیبانی‌های همه‌جانبه دولت در تامین بودجه مورد نیاز و اهتمام ویژه رئیس جمهور بر اتمام پروژه‌های موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت در سطح کشور اظهار داشت: دولت‌ها از گذشته تاکنون اهتمام ویژه‌ای به موضوعات دفاع مقدس، راهیان نور و ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس دارند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته پنج موزه دفاع مقدس و مقاومت همزمان با ایام سالروز آزادسازی خرمشهر به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور در استان‌های لرستان، قزوین، زنجان، گیلان، گلستان افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت و خصوصا استانداران در موضوع دفاع مقدس همواره تلاش خود را کردند، گفت: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است و رؤسای جمهور در ادوار مختلف کمک‌های زیادی در ساخت و تکمیل موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت داشتند.

سردار کارگر با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت از دو بخش پارک موزه و تالارهای موزه تشکیل می‌شوند، گفت: یادمان‌های دفاع مقدس پارک موزه‌های طبیعی هستند که در طول سال بازدیدکنندگان از آن‌ها بازدید می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بهره‌گیری از فناوری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان کرد: با تلاش‌‌های صورت گرفته دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی در موضوع هوش مصنوعی، واقعیت‎های مجازی(VR) و واقعیت افزوده (AR) و ... داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: محتوای موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت باید به گونه‌ای طراحی و تولید شده باشد که مخاطب پس از بازدید حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار