کد خبر: 1216301
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
اسرائیل چند ماه است که با حماس می‌جنگد، اما تا رسیدن به اهدافش فاصله زیادی دارد. تل آویو اعلام کرده است که دو هدف دارد: یکی نابودی حماس و دیگری آزادی گروگان ها، اما چشم اندازی برای رسیدن به هیچکدام متصور نیست.

جوان آنلاین: بیش از صد گروگان هنوز در نوار غزه و در اختیار حماس قرار دارند و حماس چه وضعیتی دارد؟ این گروه به مقاومت در برابر سربازان اسرائیلی و به شلیک موشک از نوار غزه به اسرائیل ادامه دهند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا خبر خوبی در مورد گروگان‌ها در دست نیست.

حماس گروگان‌ها را به خوبی پنهان کرده و رهایی آن‌ها از نظر نظامی دشوار است و این‌ها در شرایطی است که گروگان‌ها به دلیل درگیری شدید و بمباران گسترده در خطر هستند، اما نکته جالب توجه زمانی است که سربازان اسرائیلی به گروگان‌هایی شلیک کرده اند که هنگام خروج از ساختمان، دست‌های خودشان را به علامت تسلیم بالا برده بودند و پرچم سفید در دست داشتند و البته، موفقیت در مذاکرات بر سر آزادی گروگان‌های بیشتر، در زمان جنگ و در شرایطی که امکان کشته شدن نیرو‌های حماس کم است هم بعید است.

بنابراین، روایت راهبری نظامی اسرائیل که تاکید دارد، تنها فشار زیاد آزادی را برای گروگان‌ها به ارمغان می‌آورد، زیر سوال می‌رود و حالا تردید وجود دارد که آیا آزادی گروگان‌ها همچنان اولویت اصلی است یا خیر. سوال بعدی این است که وقتی جنگ تمام شود چه کسی نوار غزه را مدیریت خواهد کرد؟ از آنجا که پاسخ این سوال روشن نشده است، خلاء در جایی که نیرو‌های اسرائیلی یک منطقه را پاکسازی می‌کنند ایجاد می‌شود و این امکان وجود دارد که توسط ساختار‌های قدیمی حماس پر شود با این همه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، سرسختانه از انجام مذاکراتی که مربوط به آینده نوار غزه است، خودداری می‌کند. زیرا او می‌داند که سؤالات ناخوشایندی پیش روی او وجود دارد که اتحاد او با افراط گرایان راست و احزاب فوق مذهبی را به خطر می‌اندازد. این سوالات در مورد چشم انداز ۲.۳ میلیون نفر در نوار غزه و احتمالاً همچنین در مورد چشم انداز تشکیل کشور فلسطین خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو صرفاً به این دلیل که هرگونه امتیازی به فلسطینی‌ها بقای سیاسی او را به خطر می‌اندازد، علاقه‌ای به پرداختن به مسایل ندارد و به همین دلیل است که این جنگ با اهداف بزرگ، اما بدون برنامه در جریان است. این امر اهداف جنگی اسرائیل را به خطر می‌اندازد، جنگ را طولانی می‌کند و بر تعداد تلفات و ویرانی‌ها می‌افزاید.

 


یان کریستف کیتزلر/ منبع: رادیو آلمان

برچسب ها: اسرائیل ، غزه ، تل آویو
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
0
0
طوفان الاقصی چه کردددد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار