کد خبر: 1209500
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
مقاومت عراق با یک موشک کروز پیشرفته و دوربرد که نام «الارقب» بر آن نهاده‌اند، حیفا بندر اصلی اسرائیل را با موفقیت هدف قرار داد

جوان آنلاین: علیرضا تقوی‌نیا در کانال تلگرامی خود نوشت: مقاومت عراق با یک موشک کروز پیشرفته و دوربرد که نام «الارقب» بر آن نهاده‌اند، حیفا بندر اصلی اسرائیل را با موفقیت هدف قرار داد. در خصوص این اتفاق مهم چند نکته باید ذکر شود:
۱) این موشک از سوی مقاومت عراق «الارقب» به معنای «مرد گردن‌کلفت» نام نهاده شده که حاکی از تهدید رژیم‌صهیونیستی از سوی این گروه‌هاست.
۲) این موشک کروز دوربرد توانسته است از سامانه‌های دفاعی اردن و رژیم‌صهیونیستی عبور و به بخش صنعتی بندر حیفا در غرب فلسطین اشغالی اصابت کند.
۳) نکته مهم تکنولوژیکی این حمله این است که سامانه‌های راداری رژیم‌صهیونیستی این موشک را کشف نکرده‌اند و حتی آژیر خطر به صدا درنیامده است.
۴) این اتفاق یک تحول مهم در جنگ با اسرائیل است، زیرا بخش قابل‌توجهی از تأسیسات مهم و راهبردی اسرائیل شامل پالایشگاه و تأسیسات انرژی در این بندر قرار گرفته و در صورت لزوم می‌تواند به راحتی هدف قرار گیرد.
۵) برخی از حلقه‌های محور مقاومت به دلیل محذورات و محدودیاتی که دارند، نمی‌توانند با این کیفیت و چنین سلاحی به حیفا حمله کنند و به همین دلیل این وظیفه را مقاومت عراق بر عهده گرفته است تا با سلاح‌های پیشرفته و ویرانگر در صورت لزوم فشار بر تل‌آویو را افزایش دهند.
۶) یکی از راهبرد‌های دفاعی اسرائیل تکیه بر سامانه‌های پیشرفته پدافندی است تا تکنولوژی، ضعف‌ها و تنگنا‌های ژئوپلتیکی رژیم‌صهیونیستی را پوشش دهد، اما این حمله نشان داد تکنولوژی محور مقاومت بر سامانه‌های پیشرفته دفاعی اسرائیل غلبه دارد.
۷) در پایان ذکر این نکته ضروری است که محور مقاومت در پاسخ به ترور‌های اخیر اسرائیل رفتار هیستیریک و غیرعقلانی انجام نمی‌دهد بلکه همین روند کنونی سه ماهه که به فرسایش رژیم‌صهیونیستی منجر شده را ادامه داده است و به تدریج کیفیت و کمیت ضربات خود را افزایش خواهد داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار