کد خبر: 1202717
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۰

جوان آنلاین: کانال مدیریت منابع انسانی نوشت: برای دادن بازخورد مثبت، ساده‌ترین راه این است که عملکرد کارمندان را زیر نظر بگیرید و در مورد عملکرد‌های درست اظهار نظر کنید. به مدیران آموزش داده می‌شود تا برای کسب مهارت حداقل یک عملکرد خاص کارمندان را در هفته مورد تشویق قرار دهند. تشکر و قدردانی از عملکرد خوب کارمند باعث می‌شود که آن رفتار را تکرار کند. هنگامی که می‌خواهید کارمندان را تشویق کنید به نکات زیر توجه داشته باشید: ۱- صریحاً در مورد آن کاری که مورد قبول شما بوده صحبت کنید؛ ۲- آن رفتار و عملکرد مثبت را به اهداف سازمان مرتبط کنید.
به‌طور مثال: «ماری من از اینکه به سفارش آقای اسمیت به‌خوبی رسیدگی کردی و به سؤال‌های او با حوصله پاسخ دادی واقعاً ممنونم. زمانی که ما با مشتری‌ها به‌خوبی رفتار کنیم، آن‌ها راضی می‌شوند و مشتری راضی ما را به دوستانش معرفی می‌کند و این گونه فروش شرکت بیشتر می‌شود. برای بار دوم از تو تشکر می‌کنم. به‌کار خوبت ادامه بده.»
وقتی کار انجام شده را به‌طور واضح در صحبت خود می‌گنجانید، تأثیر بیشتری دارد تا جملات کوتاهی مانند «کارت خوب بود» یا «به خاطر همه زحماتت از تو متشکرم.» تشویق و تعریف‌هایی که به‌صورت کلی بیان می‌شود و جزئیات را در بر ندارد، نمی‌تواند ارتباط کار خوب کارمند را با اهداف شرکت نشان دهد و کارمندان نمی‌دانند دقیقاً کدام کارشان مورد تأیید بوده و ممکن است دیگر آن را تکرار نکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار