کد خبر: 1199584
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
فرمانده کل سپاه در مراسم تقدیر از مدال‌آوران کشتی:
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش در این مراسم با اشاره به مدال‌آوری همیشگی کشتی برای ورزش ایران گفت: «در عرصه المپیک، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی رشته کشتی همیشه سرآمد بوده و بیش از ۶۰درصد مدال‌های تاریخ المپیک ما را کشتی کسب کرده است
حامد قهرمانی

جوان آنلاین: مراسم تقدیر از مدال‌آوران کشتی صبح دیروز با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و خانواده شهید گرانقدر ابراهیم هادی در محل فدراسیون کشتی برگزار شد. در این مراسم که جمعی از پیشکسوتان گرانقدر کشتی و ورزش کشور هم حضور داشتند از دارندگان مدال در رقابت‌های جهانی رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در کشتی آزاد و فرنگی و دارندگان مدال در بازی‌های آسیایی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش در این مراسم با اشاره به مدال‌آوری همیشگی کشتی برای ورزش ایران گفت: «در عرصه المپیک، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی رشته کشتی همیشه سرآمد بوده و بیش از ۶۰درصد مدال‌های تاریخ المپیک ما را کشتی کسب کرده است. حضور در المپیک یک افتخار است، چه برسد به مدال که افتخار بسیار بزرگ‌تری محسوب می‌شود. نیمی از مدال‌های بازی‌های آسیایی توسط کشتی کسب می‌شود، پس باید به کشتی توجه بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم.» در ادامه علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی گفت: «در سال ۱۴۰۲ نوجوانان آزاد و فرنگی، جوانان آزاد و فرنگی و تیم‌های ملی آزاد و فرنگی نایب‌قهرمان جهان و قهرمان آسیا شدند، اما طوری با ما برخورد شد که انگار شکست خورده‌ایم. در تاریخ ۷۰ ساله کشتی ایران چنین افتخاراتی سابقه نداشت. خداراشکر که توقعات تا این حد بالا رفته است. حسن یزدانی ۹ مدال جهان و المپیک دارد و نایب‌قهرمان جهان شده که این شوخی نیست. هر دو تیم ما باید قهرمان جهان می‌شدند و در بازی‌های آسیایی هشت طلا می‌گرفتیم.»
سردار سلامی، فرمانده سپاه هم در سخنانی گفت: «یکی از دلنشین‌ترین جلساتی است که فرصت حضور در آن را پیدا کرده‌ام. جامعه ورزشی ایران بخش مهمی از شخصیت کشور ماست. کشور‌ها را همیشه با ستارگان‌شان می‌شناسند، شخصیت‌هایی که نام یک کشور را جهانی کرده و پرچم‌ها را به اهتزاز درآورده تا سرود ملی کشور را طنین‌انداز و بازخوانی کنند. این‌ها نماینده واقعی و عصاره یک ملت هستند که سازنده بخش مهمی از هویت، شکوه و عظمت شخصیت یک کشور به شمار می‌روند. این‌ها در دیدگاه جهانی فاتحان قله‌های بزرگ هستند و جوانان جامعه دوست دارند در آن موقعیت قرار بگیرند. ورزشکاران محبوب‌ترین اقشار هر جامعه‌اند و با تحمل سختی‌ها، تلاش‌ها و تمرینات در میدان‌های بین‌المللی می‌درخشند. خیلی از کشور‌ها به واسطه ورزشکاران‌شان در جهان تقدیس می‌شوند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار