کد خبر: 1178625
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
وزیر اقتصاد آلمان که در سفری از پیش اعلام نشده به کی‌یف سفر کرده ضمن اشاره به کمک‌های گسترده برلین، گفت که اوکراین نباید این جنگ را به روسیه ببازد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «کریستین لیندنر» وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه گفت که کشورش شانه به شانه در کنار اوکراین خواهد ایستاد.

وی که این سخنان را در جریان سفر از پیش اعلام نشده به کی‌یف مطرح می‌کرد، گفت که مذاکرات بسیار جدی با مقامات اوکراینی درباره نحوه حمایت وزارت اقتصاد آلمان از اوکراین در زمان کنونی و آینده داشته است.

لیندنر که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «ما در کنار اوکراین، شانه به شانه ایستاده‌ایم».

وی گفت: «از زمان آغاز حملات روسیه در فوریه ۲۰۲۲، آلمان حدود ۲۲ میلیارد یورو (۲۴ میلیارد دلار) کمک‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه داشته است».

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه سخنانش تاکید کرد: «اوکراین نباید این جنگ را ببازد».

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز دوشنبه گفته کشورش تا زمان پایان جنگ در کنار اوکراین می‌ماند.

او گفت: «روسیه این جنگ را آغاز کرد و می‌تواند در هر زمانی با بیرون کشیدن نیروهایش از روسیه و پایان دادن به حملات بی‌رحمانه‌اش به جنگ پایان دهد.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین، اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشور‌های غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار