کد خبر: 1157990
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
نائب رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان با اشاره به تغییر معادلات در جنگ با صهیونیست‌ها به نفع محور مقاومت، تأکید کرد که تل‌آویو قدرت بازدارندگی خود را در غزه از دست داده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان امروز جمعه تأکید کرد که تجاوز اخیر رژیم موقت صهیونیستی به غزه، ناکام ماند و صهیونیست‌ها نتوانستند به اهداف خود از این تجاوز دست پیدا کنند.

پایگاه خبری «لیبانون دیبایت» به نقل از دعموش گزارش داد، یکی از اهداف صهیونیست‌ها از تجاوز به غزه و ترور فرماندهان مقاومت فلسطین و زنان و کودکان فلسطینی، «ترمیم بازدارندگی از بین رفته اسرائیل بود، ولی این جنگ نتوانست بازدارندگی آن را ترمیم کند و معادله جنگ در غزه، به همان صورت سابق باقی ماند».

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نتوانست، معادلات جدیدی ایجاد کند، درباره چرایی این موضوع گفت: موشک‌هایی که تا لحظات پایانی [جنگ]، در عمق رژیم صهیونیستی فرود می‌آمد، علت این مسئله بود. لذا، معادلات جنگ با اسرائیل، به سود محور مقاومت تغییر کرده است».

بامداد سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین، در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از آغاز عملیات «ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد. بر اساس جدیدترین آمار از شمار قربانیان فلسطینی در دور جدید تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، ۳۳ نفر شهید و ۱۹۰ نفر هم مجروح شدند.

دعموش در ادامه، ادعا‌های باطل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست را به سخره گرفت و گفت: زمانی که نتانیاهو ادعا می‌کند موفق شده است بازدارندگی را در غزه، به دست آورد، به افکار عمومی اسرائیل، دروغ می‌گوید؛ زیرا معادله‌ای که جنگ انتقام آزادگان به وجود آورد، این است که هر گونه عملیات ترور در آینده در نوار غزه، بی پاسخ نخواهد ماند، بلکه باعث درگیری گسترده خواهد شد و بار دیگر اراضی اشغالی از جمله قدس و تل آویو، موشک‌باران خواهد شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در غزه، فقط در برابر یک گروه به نام جهاد اسلامی، شکست خورد، خاطر نشان کرد: اگر اسرائیل بخواهد با همه گروه‌های مقاومت فلسطین، وارد جنگ شود، چه وضعیتی خواهد داشت؟ کما اینگه اگر میادین نبرد، واحد شده و جبهه‌های متعددی ایجاد شود و از هر سو، به سمت رژیم صهیونیستی، موشک شلیک شود، چه سرنوشتی در انتظار این رژیم خواهد بود؟».

این مقام حزب الله در پایان تأکید کرد، رژیم صهیونیستی قادر به تغییر معادله موشک‌باران اراضی اشغالی از سوی گروه‌های مقاومت نخواهد بود و این مسئله یک تحول راهبردی در مسیر جنگ است؛ لذا مقاومت در حزب الله و فلسطین موفق شده است این تحول را به دشمن تحمیل کند.

پایان پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار