کد خبر: 1156006
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵
مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دیدار حساس منچسترسیتی و رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو آغاز می‌شود.
فریدون حسن

رئال‌مادرید با چهره‌ای کاملاً متفاوت نسبت به لالیگا در لیگ قهرمانان حاضر شده است. مردان آنجلوتی هر چقدر در لالیگا متزلزل و شکننده نشان داده‌اند در لیگ قهرمانان مقتدر و باصلابت جلو آمده‌اند و حریفان را یکی پس از دیگری از پیش‌رو برداشته‌اند تا ثابت کنند رئال برای قهرمانی در این مسابقات ساخته شده و مرد میدان اروپایی است.
البته کهکشانی‌ها با قهرمانی در جام حذفی اسپانیا بعد از ۹ سال کوپا‌دل‌ری را بالای سر بردند تا حالا با روحیه‌ای مضاعف آماده جدال حساس مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باشند. کارلو آنجلوتی که آخرین هفته‌های حضور در رئال را تجربه می‌کند بدون تردید تمام تلاش خود را به کار می‌بندد که امشب در حضور هواداران رئال نتیجه خوبی کسب کند تا خیالش بابت بازی برگشت راحت شود و بتواند با رسیدن به فینال و کسب عنوان قهرمانی خود را برای همیشه در تاریخ رئال‌مادرید جاودانه کند.
اما در مقابل منچسترسیتی هم چیزی برای کسب عنوان قهرمانی کم ندارد. شاگردان پپ گواردیولا در لیگ جزیره بعد از هفته‌ها به صدرنشینی و یکه‌تازی آرسنال پایان دادند و حالا مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند. سیتیزن‌ها در اروپا هم روند خوبی را طی و ثابت کرده‌اند برخلاف همیشه شخصیت قهرمانی در اروپا را به دست آورده‌اند و می‌توانند برای اولین بار جام نقره‌ای‌رنگ قهرمانی را بالای سر ببرند. گواردیولا در کارنامه افتخاراتش با منچسترسیتی تنها همین یک جام را کم دارد و اگر موفق به کسب آن شود، آن‌وقت به مرد جاودانه سیتی تبدیل می‌شود.
روند رو به جلوی سیتیزن‌ها کفه ترازو را در بازی امشب به سود آن‌ها سنگین کرده است. البته نباید از یاد برد که رئال‌مادرید متخصص لیگ قهرمانان اروپاست و بار‌ها نشان داده هر چقدر در اسپانیا با نوسان روبه‌رو باشد در لیگ قهرمانان به هیچ حریفی رحم نمی‌کند. همین برگ برنده شاید کار دست من‌سیتی بدهد و در‌حالی‌که آن‌ها تصور برتری نسبت به رئال را دارند برایشان دردسرساز شود. روی همین اصل مردان پپ باید امشب با تمام هوش و حواس و توان خود در سانتیاگو برنابئو کار کنند و نتیجه‌ای به دست آورند که بتوانند در بازی برگشت مقابل هوادارانشان با خیال راحت راهی میدان شوند.
دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی هم شرایط کاملاً متفاوتی را تجربه کردند و هر چقدر کار رئال راحت بود، سیتی با رقیبی سرسخت طرف بود. رئال که چلسی بحران‌زده را مقابل خود می‌دید، موفق شد بدون دردسر در دو بازی رفت و برگشت تیم لمپارد را بدرقه کند و گام به نیمه‌نهایی بگذارد، اما من‌سیتی باید مقابل بایرن‌مونیخ قرار می‌گرفت. بایرنی که درست مانند رئال تیم لیگ قهرمانان است و هر چقدر در بوندس‌لیگا ضعیف باشد و شکننده در اروپا به هیچ تیمی رحم نمی‌کند. شاگردان گواردیولا بایرن را از سد راه برداشتند و به نیمه‌نهایی رسیدند. امشب تمام نگاه‌ها به خط حمله دو تیم است. در رئال وینیسیوس و کریم بنزما آماده درخشش هستند و می‌خواهند زهرشان را به دومین تیم انگلیسی هم بریزند و تا فینال پرواز کنند، اما آن‌ها امشب یک رقیب سرسخت و یک گلزن قهار را مقابل خود می‌بینند؛ اریک هالند، غول یخی منچسترسیتی که یک‌تنه بار خط حمله این تیم را به دوش می‌کشد. البته در این میان نباید از تأثیرگذاری برناردو سیلوا و ریاض محرز به سادگی گذشت، این دو می‌توانند در‌حالی‌که تمام تمرکز مدافعان رئال به هالند است زهر خود را به تیم مادریدی بریزند و شرایط را برای پیروزی من‌سیتی فراهم کنند.
مردان پپ گواردیولا با جاه‌طلبی تا اینجای کار پیش آمده‌اند و حالا می‌خواهند این جاه‌طلبی را تا نقطه پایانی ادامه دهند، اما در این راه به صخره سخت رئال‌مادرید رسیده‌اند. رئالی که به هیچ عنوان نمی‌خواهد در لیگ قهرمانان هم به سرنوشت لالیگا دچار شود. رئال به هر قیمت ممکن قهرمانی در اروپا را می‌خواهد تا این فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند و این کار سیتیزن‌ها را سخت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
خبرهای مرتبط
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار