کد خبر: 983249
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
یک شرکت دانش بنیان با استفاده از توان و تجربه نیرو‌های بومی توانست به دانش ساخت و تعمیر تعدادی از قطعات موتور هواپیما، مطابق با استاندارد‌های سازمان هواپیمایی کشوری دست یابد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در برخی از موارد واردات تکنولوژی و یا قطعات صنعت هوانوردی به داخل کشور غیرممکن است. به همین دلیل، تعمیر و یا تأمین داخلی قطعات مورد نیاز صنعت هوایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یک شرکت دانش بنیان با استفاده از توان و تجربه نیرو‌های بومی توانست به دانش ساخت و تعمیر تعدادی از قطعات موتور هواپیما، مطابق با استاندارد‌های سازمان هواپیمایی کشوری دست یابد.

به گفته محمد حسن دیباجی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ناوگان هواپیمایی ایران نسبتا قدیمی است و برای سرپا ماندن نیازمند کار علمی گسترده است.

وی درباره فعالیت شرکت‌های داخلی که خدمات تعمیری موتور هواپیما ارائه می‌دهند گفت: در کشور هیچ شرکت خصوصی مجوز ساخت قطعات هواپیما را ندارد.

دیباجی ادامه داد: همکاری با یک شرکت هواپیمایی از تعمیر موتور هواپیمای فوکر۱۰۰ آغاز و به مرور زمان به موتور هواپیمای ایرباس۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ توسعه پیدا کرده است.

این فعال فناور افزود: فوکر۱۰۰ یک هواپیمای پرکاربرد در داخل کشور است و موتور این هواپیما‌ها ساخت شرکت «رولزرویس» است، این شرکت از هرگونه خدمات به این هواپیما‌ها خودداری کرد. در نتیجه با استفاده از توان و دانش داخلی فعالیت خود را بر روی این موتور آغاز کردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، این شرکت از دانش تعمیر و ساخت ۲ قطعه در موتور هواپیمای فوکر۱۰۰ به تعمیر ۸ قطعه در ۵ هواپیما رسیده است.

وی درباره میزان اشتغالزایی که در این حوزه شده است گفت: این شرکت برای ۳۵ نفر به صورت پاره وقت و تمام وقت اشتغالزایی کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار