در اين طرح، سيستم درايو الكتريكي با كارايي بيشتر را جايگزين سيستم توزيع قدرت الكتريكي معمولي ميكنند. همچنين موتور گاز طبيعي و كوچكي همراه با ژنراتور قدرت به عنوان منبع درايو عمل خواهد كرد. هدف اصلي اين پروژه، ارائه تميزكننده و جايگزيني با كارايي بيشتر براي جاروهاي ديزلي است و اين درحالي است كه هزينههاي نگهداري آن برابر با هزينههاي فناوريهاي كنوني است. اما چرا جاروهاي خياباني براي اين كار انتخاب شدهاند؟ به گفته اين گروه تحقيقاتي اين وسايل نقليه 7 ساعت در روز كار و سالانه 10 هزار ليترسوخت مصرف ميكنند. اين مقدار بيش از 10 برابر مقدار سوختي است كه يك خودروي سواري مصرف ميكند. درحالي كه هزينههاي پيشتوليد اين وسايل نقليه بالاتر است، هزينههاي مربوط به استفاده از آنها با استفاده از گاز طبيعي جبران ميشود. بر اساس گفته محققان، با اين طرح، ميزان مصرف سوخت حدود 50 درصد در طول چرخه كاري استاندارد كاهش مييابد. همچنين گاز طبيعي داراي ميزان كربن پايينتري بوده و ميزان توليد
GHGرا تا حد چشمگيري كاهش ميدهد. محققان پيشبيني ميكنند جاروي دوكاره با مصرف گاز طبيعي، بيشتر از قبل دوستدار طبيعت باشد. با استفاده از مدل پيش ساخته ميتوان از ديگر منابع قدرت در اين جارو استفاده كرد. منابعي مانند درايو تمام الكتريكي يا سلول سوختي كه با هيدروژن تغذيه ميشود. البته اين ايده قبلاً در پروژه Citycat H2 استفاده شده است. مديريت شهرداري Bucherدر حال برنامهريزي براي توسعه مدل پيشساخته اين وسيله نقليه و بررسي مراحل مورد نياز براي توليد و توزيع آن در بازار است. اين شركت اميدوار است بتواند اين كار را در «آيندهاي نزديك» انجام دهد.
منبع: ساينس ديلي