مدیر عامل قطار شهری اهواز با اعلام این مطلب گفت: با گشایش فاینانس چینی جهت تأمین مالی کل پروژههای صنعتی و عمرانی کشور و اینکه خط یک قطار شهری اهواز نیز از این منبع است این انتظار میرود که ترافیک پروژههای عمرانی برای گرفتن اعتبارات فاینانس دولتی کاهش یا از بین رود و سرعت پیشرفت پروژهها بیشتر شود.
عباس هلاکویی گفت: شرط اصلی برای گرفتن فاینانس چینیها این است که ابتدا قرارداد سهجانبه وجود داشته باشد تا LC باز شود و زمانی که قرارداد بسته شده باشد حدود ۴ ماه طول میکشد تا مجوز استفاده از lc صادر شود و بتوان کار را پیش برد.
مدیرعامل قطار شهری اهواز افزود : پیشنهاد ما این است که کل فاینانس ارزی را دولت و بخش تأمین ساختمانی که بخش ریالی است را شهرداری تضمین کند و اگر دولت بپذیرد که صد درصد سهم خود که نیمی از کل فاینانس است را بدهد و همه هزینه ه ی ریالی را به شهرداری واگذار کند میتوان مشکل اعتباری قطار شهری را سریعتر حل کرد.
وی افزود: در حال حاضر بخش ساختمانی پروژه قطار شهری اهواز در حال انجام است و تونلها هم در حال ساخت هستند تلاش این است که مقدمات فاز اول را تکمیل کنیم تا هر وقت LC باز شد بتوانیم آن را راهاندازی کنیم.