کد خبر: 460275
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۱
همین چند ماه پیش بود که سر حرف و حدیث های بعد از انتشار ویژه نامه ی حجاب و عفاف روزنامه ایران (ویژه نامه ی خاتون)، وقتی کار به آنجا رسید که آیت الله مکارم شیرازی هم در باب مطالب خاتون لب به اعتراض گشودند، علی اکبر جوانفکر (مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، مدیر موسسه مطبوعاتی ایران و مشاور مطبوعاتی و رسانه ای محمود احمدی نژاد از دوران شهرداری وی تاکنون) نشست و برای این مرجع بزرگوار نامه ی سرگشاده نوشت و ... حالا به مفاد آن نامه کاری نداریم (اینکه چقدر رطب و یابس بهم بافته بود و اصلش این هم که جوابی نفرستیم، جوابیست و اصل ترش اینکه شما که طبق گفته ی رئیس جمهور موی دختران مسئله تان نیست؛ ویژه نامه ی ۲۸۵ صفحه ای گلاسه تان چیست دیگر!!) اما دو بند آغازین نامه، جالب توجه است:

"۱- روزنامه ایران به هیچ مقامی وابسته نیست. صاحب امتیاز روزنامه ایران و مجموعه دیگری از روزنامه ها، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی است. ویژه نامه خاتون به همت جمعی از نیروهای متدین و حزب اللهی تهیه شده و بنده نیز دستور انتشار آن را صادر کرده ام و هیچ مقام و مسوول دیگری در آن دخالت نداشته است.
۲- روزنامه ایران و ویژه نامه های متعلق به آن با استفاده از بودجه دولتی یا منابع عمومی اداره نمی شوند، بنابراین برای انتشار این ویژه نامه، حتی یک ریال از بیت المال هزینه نشده و طبق روال همیشگی، هرگونه هزینه ای از محل جذب آگهی تامین می شود."

کافی ست کسی فقط کمی دستی در کار مطبوعاتی داشته باشد تا بداند که با آگهی های روزنامه ایران (حتی با احتساب آگهی های انحصاری دولت) نمی شود حتی خود روزنامه ایران را هم چرخاند، چه رسد که ویژه نامه ی ۲۸۵ صفحه ای تمام گلاسه ی رنگی درآورد!

و باز فقط کمی اطلاعات لازم است تا بدانیم اگر روزنامه هایی چون جام جم، کیهان یا همشهری به معنای عام دولتی هستند و منظور از دولتی بودنشان، استفاده شان از بیت المال است، روزنامه ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی اسلامی (ایرنا) به معنای خاص دولتی هستند؛ یعنی صرف نظر از استفاده از بودجه ی بیت المال، به طور مشخص زیر نظر دولت اداره می شوند. برای همین هم، خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران هر دو زیر نظر مشاور رسانه ای رئیس جمهور هستند. در زمان اصلاحات هم این دو رسانه زیر نظر دولت اصلاحات اداره می شدند.

عنایت رئیس جمهور احمدی نژاد هم به موسسه ایران و شرکت در جشن سالگرد تأسیس آن و توصیه به جوانفکر که "تکلیف همه ی همکاران (موسسه ایران) را به لحاظ استخدامی مشخص کنید و همه باید استخدام دولت باشند" از همین روست.

حالا اینکه چرا مشاور رسانه ای رئیس جمهور به همین راحتی حقیقت را وارونه جلوه می دهد، لابد از سر اجرای شگرد گوبلزی ست؛ از نظر هیتلر که اولین بار از این روش بهره برد، لازمه ی این روش آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچ کس باور نکند "کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند"!
یعنی مخاطب با خودش می گوید نمی شود که مشاور رسانه ای رئیس جمهور در نامه ی سرگشاده به یک مرجع تقلید، چنین دروغ بزرگی بگوید! البته که تجربه نشان داد برای جناب جوانفکر می شود!

همه ی یادداشت را نوشتم که بگویم، همین چند شب پیش و در آغاز شروع زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس، رئیس ستاد انتخابات کشور استفاده نامزدها از منابع و امکانات دولتی و روزنامه های دولتی را خلاف قانون انتخابات دانستند و از سر مثال، چند روزنامه ی دولتی را نام بردند؛ یکی از آنها "روزنامه ی ایران" بود. بعله؛ روزنامه ی ایران دولتی ست؛ به همین سادگی!
همراه با تبسم می گویم: خسته نباشید آقای جوانفکر!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار