جوان آنلاین: به گزارش ایندیپندنت، پس از آنکه اوپنایآی در ماه مه چنین محصولی را اعلام کرد، این نخستینباری است که شرکت بهطور مستقیم سلطه موتور جستوجوی گوگل را به چالش میکشد. ویژگی جدید برای کاربرانی که حق عضویت پرداخت میکنند، مهیا خواهد بود؛ اما اوپنایآی اعلام کرده در آینده برای دیگر کاربران بهطور رایگان عرضه خواهد شد. نسخه اولیه چت جیپیتی که در سال ۲۰۲۲ ارائه شد، با انبوهی از متون آنلاین آموزش دیده بود، اما قادر نبود به سوالات درباره رویدادهای بهروزی پاسخ دهد که دادههای آن را هنگام آموزش دریافت نکرده بود.
از سوی دیگر گوگل در ماه مه موتور جستوجوی خود را مجهز به خلاصههای تولید شده با هوش مصنوعی کرد که بهطور معمول بالای نتایج جستوجو ظاهر میشوند. این خلاصه محتوا با هدف پاسخ سریع به جستوجوی کاربر ارائه شده تا لازم نباشد آنها روی لینکی خاص کلیک یا برای دریافت اطلاعات از وبسایتی بازدید کنند. این ویژگی پس از یک سال آزمایش روی گروه کوچکی از کاربران ارائه شد، اما هنوز هم استفاده از آن به اشتباهاتی منجر شد که خطر واگذاری جستوجوی اطلاعات به چتباتهای هوش مصنوعی مستعد ایجاد خطاها را نشان میداد. در همین راستا اوپنایآی برای فراهم کردن اطلاعات بهروز با چند سازمان خبری و دادهای همکاری میکند که محتوای آنها در نتایج با پیوندهایی به منبع اصلی ظاهر میشود. این روند تقلیدی از موتور جستوجوهای سنتی به حساب میآید. سازمانهای خبری مختلف از جمله آسوشیتدپرس، کندو نسته، فایننشال تایمز، هرست، لوموند، نیوز کورپوریشن و رویترز در این زمینه با اوپنایآی همکاری میکنند.