جوان آنلاین: رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه برخی با مغلطه میخواهند روند رو به رشد سینما را در حاشیه و محاق قرار دهند، گفت: مهمترین هدف ما این بود که سینما را از یک سینمای ناامیدکننده، فلکزده، سیاه و تخریبی به سمت سینمایی که از امید، اخلاق انسانی و عزت حرف میزند، هدایت کردیم.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته در سازمان سینمایی تلاش شده تا آشتی و وفاق تازهای بین مردم و سالنهای سینما شکل بگیرد، گفت: امروز این مهم محقق شده است که از نقطه بحرانی و نیمهتعطیل سینما در سال ۱۴۰۰ به وضعیت نسبتاً، مطلوب امروز رسیدیم و این را مرهون همت و همراهی خانواده سینما و همافزایی و مشارکت بخشهای خصوصی و دولتی میدانیم. البته عدهای از منتقدان و سینماگران حاضر نیستند حقایق را ببینند و عینکشان را عوض کنند. خزاعی اضافه کرد: شاید عدهای بگویند که در این دوره فیلمهای کمدی عمدهفروشها را داشته و با بزرگنمایی این بخش، دستاوردهای دیگر سینما را کتمان یا انکار کنند. در جواب این دوستان باید گفت؛ اولاً، عناوین فیلمهای پرفروش نشان میدهد که در کنار چند کمدی سالم و موفق، دهها فیلم اجتماعی، خانوادگی، کودک، انیمیشن و دفاع مقدسی هم قرار دارد که بیشترین فروش را به خود اختصاص دادهاند. ثانیاً، اینکه خیلی از فیلمهای کمدی در دورههای پیشین هم بودند که فروش نداشته و شکست خورده بودند. وی با تأکید بر اینکه با اهتمام به رعایت استانداردها، مانع خسارت و هزینههای ثانویه برای فیلمها و سینما شدهایم، ادامه داد: مهمترین هدف ما این بود که سینما را از یک سینمای ناامیدکننده، فلکزده، سیاه و تخریبی به سمت سینمایی که از امید، اخلاق انسانی و عزت حرف میزند و منصفانه به وقایع پیرامونی نگاه میکند، سوق دهیم. در این دوره، اجازه جولان به فیلمهایی که بعضاً قصد تخریب و تحریف فرهنگ عمومی و تحقیر هویت و دستاوردهای ملی را داشتند، ندادیم و جای آنها را تولید آثار فرهنگی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان و سینمای اجتماعی متعهد گرفت. رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه برخی با مغلطه میخواهند روند رو به رشد سینما را در حاشیه و محاق قرار دهند، خاطرنشان کرد: مغلطهای که در برخی فضای رسانهای و گعدههای صنفی شکل گرفته و مدام هم به زبانهای مختلف تکرار میشود، همین است؛ فیلمساز، فیلمش را با معیار و نیاز جشنوارهها میسازد، اما توقع دارد فیلمش به اندازه فیلمهای کمدی بفروشد. اینجا باید گفت هدفگذاری فیلمساز از ابتدا اشتباه بوده است. تازه برخی هم اثر خود را به افق فستیوالها، رانت، فاند و جوایز آن سوی آبها میسازند، در حالی که ما آثار درخشان و فیلمسازان بزرگ و معتبری داشته و داریم که زبان دنیا و جشنوارهها را بلدند.