کد خبر: 1239890
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
بیش از دو هفته است که حزب دموکرات در بحران فرو رفته است و کنفرانس مطبوعاتی روز پنج‌شنبه بایدن هم یک بار دیگر نشان داد که او قصد ندارد از نامزدی دموکرات‌ها کناره‌گیری کند.

جوان آنلاین: ۱۶ روز پس از عملکرد فاجعه‌بار جو بایدن، رئیس‌جمهور مستقر امریکا در مناظره با دونالد ترامپ، فشار‌ها برای کناره‌گیری بایدن به بیشترین حد خود رسیده است. حکیم جفریس، رهبر نمایندگان دموکرات در کنگره، از نامزدی بایدن حمایت نمی‌کند، کهنه‌کارانی مانند بیل کلینتون و باراک اوباما دنبال متقاعد کردن بایدن به کناره‌گیری‌اند و تعدادی از حامیان مالی دموکرات‌ها نیز پرداخت حدود ۹۰ میلیون دلار کمک وعده داده شده خود به کارزار انتخاباتی بایدن را متوقف کرده‌اند. 
بیش از دو هفته است که حزب دموکرات در بحران فرو رفته است و کنفرانس مطبوعاتی روز پنج‌شنبه بایدن هم یک بار دیگر نشان داد که او قصد ندارد از نامزدی دموکرات‌ها کناره‌گیری کند. در چنین شرایطی، فشار‌ها برای متقاعد کردن او به کناره‌گیری، به شیوه‌ای ملموس رو به افزایش است. بعضی‌ها مانند «مایک لوین» نماینده دموکرات کالیفرنیا مستقیماً با بایدن تماس گرفته و از او خواسته‌اند کناره گیری کند، چیزی که رئیس‌جمهور امریکا آن را قبول نکرده و در پاسخ گفته که به رقابت‌ها ادامه خواهد داد. لوین نوزدهمین عضو کنگره است که با گذشت دو هفته از عملکرد فاجعه‌بار بایدن در مناظره با دونالد ترامپ از او خواست کناره‌گیری کند. برخی دیگر، روش غیرمستقیم در پیش گرفته‌اند. حکیم جفریس، رهبر نمایندگان دموکرات کنگره امریکا که پیش‌تر از حامیان بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا بود، پنج‌شنبه شب با او ملاقات کرد، ملاقاتی که بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، جفریس در آن هیچ سخنی درباره حمایت از ادامه کارزار انتخاباتی بایدن به زبان نیاورد. بقیه دموکرات‌ها نیز به روش‌های دیگر در حال فشار برای کناره‌گیری بایدن هستند. آکسیوس در گزارشی نوشته که بخش مهمی از دموکرات‌ها در حال انجام نظرسنجی هستند و بعضی هم با رؤسای جمهور پیشین، از جمله اوباما و کلینتون ارتباط برقرار کرده‌اند. سی‌ان‌ان گزارش کرده که اوباما، خود به صورت محرمانه با نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان امریکا درباره نگرانی‌ها از قابلیت‌های بایدن صحبت کرده است. 
در این بین، حتی حامیان مالی بایدن نیز بیکار نیستند. روزنامه نیویورک‌تایمز دیروز به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرد که تعدادی از حامیان مالی دموکرات‌ها در انتخابات امریکا پرداخت حدود ۹۰میلیون دلار کمک وعده داده شده خود به کارزار انتخاباتی بایدن را متوقف کرده‌اند. به نوشته نیویورک‌تایمز، مسدود شدن این کمک مالی جدیدترین ضربه به کارزار انتخاباتی بایدن است که به دلیل درخواست‌ها برای کناره‌گیری از رقابت با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان، در روز‌های اخیر تضعیف شده است. به گفته این دو منبع، که نیویورک‌تایمز نام‌شان را فاش نکرده کمک‌های مسدودشده شامل چندین تعهد هشت رقمی است. در کنار همه اینها، در داخل حزب دموکرات، یک کمیته غیررسمی هم برای برکناری بایدن تشکیل شده که مأموریت دارد بایدن را از رقابت‌های انتخاباتی بیرون بکشد؛ اتفاقی که از نظر حامیان کناره‌گیری بایدن در حزب دموکرات، هر چه زودتر رخ دهد، بهتر است. به گزارش ایسنا به نقل از آکسیوس، اعضای این کمیته در حال برگزاری نظرسنجی‌ها، لابی‌گری با رؤسای جمهور پیشین، ارتباط برقرار کردن با سران دموکرات، ساماندهی حامیان مالی و صحبت با خود بایدن آن هم به روشی کاملاً مرسوم هستند تا او را به کناره‌گیری ترغیب کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار