کد خبر: 1239835
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
وزارت امور خارجه ایران ادعای آرژانتین مبنی بر دخالت اتباع جمهوری اسلامی در انفجار سال ۱۹۹۴ در ساختمان «آمیا» را محکوم کرد.

جوان آنلاین: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات غیر مستند وزیر دادگستری و بیانیه دفتر ریاست جمهوری آرژانتین مبنی بر متهم سازی و نیز ادعای دخالت اتباع جمهوری اسلامی ایران در انفجار ساختمان "آمیا" را محکوم کرد.

به گزارش تسنیم، کنعانی ضمن تجدید همدردی با خانواده‌های قربانیان در آستانه سی‌امین سالگرد این حادثه گفت: کشف حقیقت و حل قطعی این پرونده صرفا با فاصله گرفتن طرف‌های ذیربط کشور آرژانتین از اغراض سیاسی و عدم تأثیرپذیری آنان از اعمال نفوذ و دخالت طرف‌های ثالث امکان‌پذیر است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن فراخواندن مقامات آرژانتین به پرهیز از اظهارات و اقدامات ایران ستیزانه، از مقامات این کشور خواست مصالح ملی آرژانتین و منافع روابط دوجانبه را در معرض سناریو‌های ایران ستیزانه محور شرارات اسرائیلی - آمریکایی قرار ندهند.

دادگاه تجدیدنظر آرژانتین مدعی شده ایران و حزب‌الله این انفجار را که باعث کشته شدن ۸۵ نفر و زخمی شدن ۳۰۰ نفر دیگر از شهروندان یهودی‌تبار آرژانتین شد انجام داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار