کد خبر: 1239781
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
روزنامه فرامنطه ای رأی الیوم در گزارشی به ساختار سیاسی مستحکم جمهوری اسلامی ایران و عدم تأثیرپذیری آن از بحران‌ها پرداخت.

جوان آنلاین: روزنامه رأی الیوم در مقاله‌ای در خصوص نظام سیاسی ایران و انتخابات این کشور نوشت: ما شاهد آن بودیم که بعد از درگذشت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در یک سانحه هوایی هیچ تهدیدی علیه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود نیامد چرا که مخبر معاون رئیس جمهور فقید، خیلی زود مسئولیت‌های وی را برعهده گرفت و زمان برگزاری انتخابات زودهنگام نیز مشخص شد. یک رئیس جمهور اصلاح طلب در یک انتخابات کاملاً شفاف تعیین شد.

در ادامه این گزارش آمده است: این نکته مهم است که بدانیم قانون اساسی ایران هیچ خلأیی ندارد و برای هر موقعیت حساسی قوانین خاص خود را دارد تا امور کشور بدون مشکل پیش برود. حضور مقام معظم رهبری نیز باعث می‌شود اوضاع در صورت وقوع هر بحرانی، در یک جو آرام و با ثبات پیش برود.

در این گزارش نوشته شده است: کشور جمهوری اسلامی ایران توانسته نظامی متشکل از نهادهای مختلف ایجاد کند که هیچ مرحله سخت یا ناگهانی نتواند آن را تحت الشعاع خود قرار دهد. این همان چیزی است که باید کشورهای غربی بفهمند. ایران اصول ثابتی دارد که با تغییر رؤسای جمهور تغییر نخواهد کرد. با این وجود کشورهای غربی و آمریکا در اتاق‌های جاسوسی خود همچنان علیه ایران توطئه چینی می‌کنند تا نظام این کشور را بعد از شکست تمام تلاش‌های گذشته از جمله اعمال تحریم‌ها و به اصطلاح منزوی کردن ایران ساقط کنند. ما شاهد ظهور جریان‌های فکری در جهان و منطقه برای تعامل با ایران هستیم. آنها به جای در پیش گرفتن سیاست‌های خصمانه به دنبال همکاری با ایران هستند.

رأی الیوم اضافه کرد: ایران یک کشور مهم و محوری در منطقه و جهان با یک موقعیت راهبردی بسیار مهم به شمار می‌رود و باید این جایگاه ویژه خود را حفظ کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار