کد خبر: 1239748
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
اولی واتکینز قهرمان ناشناخته انگلیس در یورو ۲۰۲۴ بوده است و باید دید می‌تواند در فینال نیز اثرگذاری خوبی داشته باشد یا خیر.

جوان آنلاین: انگلیس توانست با برتری ۲ بر یک برابر هلند به دیدار نهایی یورو ۲۰۲۴ راه یابد. قهرمان انگلیسی‌ها در این دیدار اولی واتکینز بود؛ مهاجم ۲۸ ساله استون ویلا در یورو ۲۰۲۴ اولین تورنمنت بزرگ دوران حرفه ای‌اش را تجربه می‌کند. علاوه بر این قبل از نیمه نهایی او فقط یک بار در بازی با دانمارک در دور گروهی در ترکیب انگلیس قرار گرفت.

خیلی‌ها تعجب کردند که گرت ساوتگیت در دقیقه ۸۱ بازی با هلند کاپیتان کین را با واتکینز جایگزین کرد اما این ایده جواب داد. بنابراین، ارزش دارد که قهرمان مسابقه را بهتر بشناسیم.

کشف دیر

در دنیای فوتبال او را با نام اولی می‌شناسند ولی نام کاملش اولیور است. او در جنوب غربی انگلیس به دنیا آمد و در اکستر سیتی با فوتبال آشنا شد. احتمالاً به همین دلیل است که واتکینز دیر کشف شد. برخلاف اکثر بازیکنان فعلی تیم ملی انگلیس او هرگز در آکادمی‌های برتر آموزش ندید و اولین فصل حضورش در لیگ برتر انگلیس در سپتامبر ۲۰۲۰ بود؛ یعنی وقتی که ۲۴ سال سن داشت.

واتکینز در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹، اولی ۲۵ گل برای برنتفورد در چمپیونشیپ به ثمر رساند و پس از آن مورد توجه باشگاه استون ویلا قرار گرفت. در پاییز آن سال، باشگاه بیرمنگام ۲۸ میلیون پوند برای این مهاجم پرداخت کرد و رکورد نقل و انتقالات باشگاه را ثبت کرد.

جالب اینجاست که واتکینز در آکادمی، تیم جوانان و در سال‌های ابتدایی کارش وینگر بود ولی در برنتفورد دین اسمیت ریسک کرد و او را در پست مهاجم به زمین فرستاد و از همان بازی او دیگر در پست مهاجم مرکزی در زمین قرار گرفت. استعداد واتکینز در لندن آشکار شد. اولی در سومین بازی خود برای استون ویلا کل انگلیس را شگفت زده کرد. آن روز آنها لیورپول را با نتیجه ۷ بر ۲ در هم کوبیدند و بازیکن تازه وارد لیگ برتر هت‌تریک کرد.

بلافاصله پس از پیروزی مقابل هلند، واتکینز اعتراف کرد که او مدت‌ها به دنبال این درخشش بوده است. اولی واتکینز گفت: به جان فرزندانم قسم می‌خورم وقتی وارد زمین شدم می‌دانستم گل خواهم زد.

انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۴ به مصاف اسپانیا خواهد رفت. این دیدار یکشنبه شب در برلین برگزار می‌شود و انگلیس می‌تواند برای نخستین بار قهرمان این رقابت‌ها شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار