کد خبر: 1239721
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تاکید بر خروج دشمن صهیونیستی از گذرگاه های رفح و فیلادلفیا، گفت که هیچ کس نمی‌تواند مانع نقش‌آفرینی این جنبش شود.

جوان آنلاین: «جهاد طه» افزود: دشمن صهیونیستی باید از گذرگاه رفح و همچنین فیلادلفیا خارج شود و حاکمیت در این گذرگاه ها باید کاملا فلسطینی باشد، ما فلسطینی‌ها توانایی اداره امور خود را داریم و تمام مسائل ملی را حل کنیم.

وی تاکید کرد: جنبش حماس بخشی از بافت ملی فلسطینی است و هیچ کس نمی‌تواند مانع نقش‌آفرینی آن شود. ما مانع اداره امور کشور بر اساس قاعده شراکت از جمله حکومت یکپارچه ملی و یا حکومت بر اساس شایستگی‌ها که تمام پیامدهای تجاوز را حل کند، نیستیم.

جهد طه پیشتر نیز گفته بود: جنبش حماس به شروطی که برای دستیابی به برقراری آتش بس اعلام کرده پایبند است و این اشغالگران هستند که همه تلاش ها را به شکست می کشانند.

به گزارش ایرنا، معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز روز جمعه از بی‌نتیجه بودن مذاکرات دوحه به دلیل تعلل، کارشکنی و وقت‌کشی نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و تاکید کرد که تیم گفت‌وگو کننده بنیامین نتانیاهو اختیاراتی از خود ندارد.

«محمد الهندی» اعلام کرد: مذاکرات دوحه بدون هیچ گونه نتیجه ای به پایان رسید.

وی افزود: کاملا روشن است که نتانیاهو مذاکرات را اداره می کند و تیم گفت‌وگو کننده او اختیاراتی ندارند.

الهندی تاکید کرد: از اولویت های نتانیاهو و کابینه او تداوم جنگ در غزه است و بازگردانیدن اسیران برای او مهم نیست.

به گفته معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، تیم گفت‌وگوکننده اسرائیلی تعلل می کند و به میانجی گران اعلام کرده که به سرزمین های اشغالی بازمی گردد تا پاسخ را بگیرد.

الهندی ادامه داد: دولت آمریکا اهرم فشاری در اختیار ندارد که برای توقف جنگ با آن نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: مقاومت به دنبال تضمین هایی برای برقراری آتش بس دائمی و خروج اشغالگران از نتساریم و فیلادلفیا است. ماندن اسرائیل در محور فیلادلفیا (میان مرز غزه و مصر) به فرسایش این رژیم منجر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار