کد خبر: 1239714
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
وحید مبشری دبیر سومین جشنواره ملی «صدای سخن» از مهلت تمدید این جشنواره تا بیستم مرداد خبر داد.

جوان آنلاین: به دلیل استقبال از سومین جشنواره ملی «صدای سخن» مهلت شرکت در این جشنواره تا بیستم مردادماه تمدید شد.

وحید مبشری دبیر سومین جشنواره ملی «صدای سخن» از مهلت تمدید این جشنواره تا بیستم مرداد خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا با توجه به اهمیت نگهبانی از زبان، خط و ادبیات فارسی سومین جشنواره ملی «صدای سخن» را برگزارکرده است و تمامی شبکه‌های رادیویی ملی، استانی و... می‌توانند آثار خود را تا بیستم مردتد ماه به دبیرخانه‌ی این جشنواره از طریق وبگاه رادیو فرهنگ ارسال نمایند.. مبشری درباره بخش‌های این جشنواره گفت: سومین جشنواره ملی صدای سخن در شش بخش اصلی، بخش ویژه، فضای مجازی و رادیو نما، رادیو نگار یا نگارش رادیویی، بخش آموزش زبان فارسی در مدارس و بخش مردمی است و با توجه به اهمیت پاسداشت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در رسانه ملی به ویژه رادیو، شبکه رادیویی فرهنگ با همراهی شورای پاسداشت زبان فارسیِ معاونت صدا و کانون ادبیات ایران، سومین جشنواره رادیویی صدای سخن را با رویکرد پاسداشت زبان فارسی برگزار می‌کند.

وی در توضیح بخش‌های این جشنواره اشاره کرد: بخش‌های رادیویی:شامل بخش اصلی که شبکه‌های معاونت صدا‌ی جمهوری اسلامی ایران، صدای مراکز استانها، رادیو‌های شهری، معاونت خبر و برون مرزی مجاز به شرکت و ارسال آثار به جشنواره خواهند بود است و قالب‌های برنامه سازی در بخش اصلی؛ برنامه‌های ترکیبی، برنامه‌های گفتار محور، برنامه‌های گفتگو محور، مسابقه و نمایش (حداکثر ۲۵ دقیقه) است
برنامه‌های بخش ویژه سومین جشنواره صدای سخن در دو موضوع: الف - جایگاه زبان فارسی در آثار استاد سید محمدحسین شهریار. ب- نقش استاد شهریار در گسترش زبان فارسی (حداکثر ۲۵ دقیقه) پذیرفته می‌شود

دبیر این جشنواره افزود: فضای مجازی ورادیو نما بخش پیکر جشنواره است که دراین بخش از سومین جشنواره صدای سخن فقط شبکه‌های معاونت صدا مجاز به شرکت هستند و ستاد جشنواره، صفحه‌ها و فرسته‌های رادیو‌ها را در بازه زمانی اعلام شده در فراخوان بررسی می‌کند و آثار برتر در حوزه‌ی رادیونما و فضای مجازی معرفی و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش رادیو نگار یا نگارش رادیویی با محوریت نگارش متن رادیویی حداکثر در۳۰۰۰ کلمه با موضوع: زبان معیار در رادیو ویژه همه برنامه سازان و مخاطبان رادیو است و از هر شبکه رادیویی یک مقاله پذیرفته می‌شود و بخش دیگر آموزش زبان فارسی در مدارس: (با همراهی وزارت آموزش و پرورش) است که در این بخش از سومین جشنواره صدای سخن، معلمان و دبیران زبان و ادبیات فارسی می‌توانند حداکثر ۵ دقیقه از خلاقیت خویش در آموزش زبان و ادبیات فارسی را (با تلفن همراه) بصورت فیلم یا فایل صوتی تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مبشری با تاکید بر بخش مردمی این جشنواره گفت: دراین بخش مخاطبان فعال شبکه‌های رادیویی (شنوندگان) می‌توانند با موضوع پاسداشت زبان فارسی برنامه‌ای رادیویی حداکثر ۱۵ دقیقه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛ و با توجه به استقبالی که از سوی برنامه سازان و مردم دیدیم کلیه آثار از طریق وبگاه رادیو فرهنگ تا تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۳ دریافت خواهد شد.
اختتامیه سومین جشنواره ملی رادیویی صدای نیر سخن ۲۷ شهریور هم زمان با روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار