کد خبر: 1239600
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
رهبر جنبش انصارالله، فراری دادن ناوهواپیمابر آمریکا توسط نیرو‌های مسلح یمن را به سخره گرفت و تأکید کرد که عملیات‌های حمایتی محور مقاومت از مردم غزه همچنان ادامه دارد و همین مسئله باعث خشم کشور‌های غربی به ویژه آمریکا شده است.

جوان آنلاین: «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر معنوی انقلاب یمن و جنبش انصارالله امروز پنجشنبه درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه جنگ غزه سخنرانی کرد و گفت که این جنگ، امتحان واقعی برای همه جامعه بشری است.

به گزارش فارس، الحوثی با اشاره به اینکه کشتار جمعی ملت فلسطین، آزمونی برای وجدان انسانی است، تأکید کرد: سکوت در برابر این جنایات بدین معناست که جوامع بشری، کرامت انسانی و حق زندگی را از بین برده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: مظلومیت ملت فلسطین و جنایات اسرائیل، باعث رشد آگهی در جوامعی شده است که طی چندین قرن، عقیده تمجید از صهیونیسم، تثبیت شده بود. تأثیر این مظلومیت و توحش دشمنه اسرائیلی به جای رسید که برخی از مردم غربی، اسلام آوردند.

آوارگان فلسطینی با بمب‌های هوشمند آمریکا شهید می‌شوند

رهبر انصارالله با بیان اینکه برخی از مسلمانان به جای اینکه در قبال فلسطین، احساس مسئولیت کند، به خروج از اسلام روی آورده‌اند، گفت: کتشار جمعی در غزه باید وجدان انسانی را بیدار کند و باعث احساس مسئولیت در میان افراد شود.

الحوثی ضمن انتقاد از کشتار ناجوانمردانه مردم فلسطین توسط اسرائیل، افزود: دشمن، آوارگان را در مناطقی هدف قرار می‌دهد که ادعای امن بودن آن را دارد؛ گویا این مناطق، کمینی برای جامعه فلسطین است. آوارگان با بمب‌های هوشمند آمریکایی هدف قرار می‌گیرند که از آن برای جنگ برای ارتش‌های بزرگ استفاده می‌شود».

وی ضمن قدردانی از ملت مغرب که علیه رژیم صهیونیستی با پاخاسته‌اند، گفت: ملت مغرب وفاداری، اصالت و اخلاق خود را نشان داد. رژیم مغرب، اما به دنبال این است که مواضع ملت خود را تغییر دهد، ولی این ملت، آگاه و هوشیار هستند.

حمایت محور مقاومت از غزه، به مذاق آمریکا خوش نیامده است

رهبر انقلاب یمن، روند خوب جذب نیرو در میان گروه‌های مقاومت فلسطین را مایه امیدواری دانست و تأکید کرد: «در کنار مظلومیت ملت فلسطین، جوانان این کشور، همچنان پرچم جهاد را بر زمین نمی‌گذارند. دشمن اسرائیلی، اما برای جذب نیرو در ارتش خود به مشکل برخورد کرده است.

وی حمایت گروه‌های مقاومت یمن، عراق و لبنان از ملت فلسطین را ستودنی قلمداد کرد و افزود: جبهه‌های پشتیبانی یمن، عراق و لبنان، در جنگ با دشمن، معادله جدیدی رقم زده‌اند. هر چند این جبهه‌ها با فشار‌های زیادی روبرو هستند تا دست از حمایت از مردم فلسطین بردارند. آمریکا و کشور‌های غربی به شدت از این معادله، خشمگین هستند.

الحوثی ضمن انتقاد از حمایت برخی از کشور‌های عربی از رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: «برخی از مردم این کشور‌ها جرأت ندارند علنا مواضع حمایتی از ملت فلسطین داشته باشند. برخی از این رژیمها، وارد شراکت با اسرائیل شده‌اند تا بتوانند مسئله فلسطین را از بین ببرند».

محور مقاومت، در مذاکرات آتش‌بس در غزه، هیچ دخالتی نمی‌کند

رهبر انصارالله با بیان اینکه محور مقاومت، از مذاکرات حماس با رژیم صهیونیستی برای احقاق حقوق ملت فلسطین دفاع می‌کند، عنوان کرد: حمایت ما همچنان ادامه دارد، ولی هیچ مداخله‌ای در جزئیات مذاکرات نداریم. تصمیم، با ملت و مقاومت فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه حزب الله با عملیات‌های خود، ده‌ها هزار صهیونیست را از شمال فلسطین اشغالی آواره کرده است، ادامه داد: حزب الله تولیدات صنعتی اسرائیل را در شمال فلسطین اشغالی متوقف کرده است. درباره یمن نیز برخی از افراد، موشک فراصوت «حاطم» را به سخره گرفتند، ولی الان اظهارات و اعترافات کارشناسان نظامی آمریکایی و انگلیسی درباره این موشک را دنبال کنند.

الحوثی با تأکید بر اینکه این موشک، مایه وحشت ناو هواپیمابر آمریکا شده است، درباره عملیات‌های حمایتی یمن از غزه هم گفت: در هفته جاری، با ۱۰ موشک بالستیک عملیات انجام دادیم. تا کنون، ۱۵۵ کشتی آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی توسط یمن هدف قرار گرفته‌اند. حرکت کشتی‌های آمریکا و انگلیس در ماه اخیر کم شده، ولی حرکت کشتی‌های اسرائیلی تقریبا متوقف شده است».

کنایه رهبر یمن به فرار ناو آمریکایی

رهبر انقلاب یمن خطاب به دشمنان این کشور به ویژه آمریکا درباره فرار ناو هواپیمابر این کشور گفت: فیل شما از یک موش فرار نکرده، بلکه از شیر غران گریخته است. ارتش یمن، یک شیر غران است که با شما مقابله خواهد کرد. آمریکایی‌ها فرار ناو خود را یک حادثه بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌های خود می‌دانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار