کد خبر: 1239492
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امروز صاحب عنوان جدیدی در جریان امامت جمعه با نام مکتب آل هاشم هستیم، گفت: شهید آل هاشم عزیز ما توانستند به فضل پرودگار یک نصاب تازه‌ای را در جایگاه امامت جمعه در کشور ایجاد کنند و به قول رهبر حکیم و عالیقدر، ایشان امامت جمعه را معنای تازه کردند.

جوان آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری روز پنجشنبه در شورای اداری آذربایجان شرقی با محوریت تکریم و معارفه نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد: بعد از ایام بسیار سخت حادثه جانکاه و ضایعه بزرگ شهدای خدمت که بر جامعه ما گذشت، کشور به لطف خداوند به خوبی اداره شد و ملت عزیزما معجزه ولایت را دیدند.

به گزارش  ایرنا، وی ادامه داد: همه کار‌ها طبق قاعده انجام شد و دولت نیز کار‌ها را تعریف شده و بدون تاخیر ادامه داد.

وی با بیان اینکه انتخابات در سلامت، امنیت و شرایط رقابتی برگزار شد و به نتیجه رسید، ادامه داد: مردم ایران پس از حماسه بزرگ تشییع و عرض ارادت ملت شریف نسبت به شهدای خدمت داشتند، با مشارکت خود در انتخابات این حماسه را تکمیل کردند و بیش از ۵۰ میلیون رای در ۲ مرحله انتخابات اخذ شد و مردم ایران اسلامی، رئیس جمهور جدید خود دکتر پزشکیان را شناخت.

حجت الاسلام علی اکبری گفت: برای مردم آذربایجان توفیق مضاعفی است که فرزند این منطقه، پرچم خدمت را به دست گرفته و مورد اعتماد مردم است.

وی با بیان اینکه در حادثه شهادت شهدای خدمت، وجود نازنین شهید رئیسی، رئیس جمهور شهید را از دست دادیم، گفت: ایشان در جایگاه ریاست جمهوری، تراز جدیدی را از نظر تدبیر، خدمت، اخلاص، اخلاق، عشق به مردم و کار تسلیم ناپذیر و صیانت از عزت ملی در سپهر جهانی برای ملت ایران آبروی مضاعفی ایجاد کرد.

وی از اقبال مردم استان‌های دیگر کشور به داشتن امام جمعه‌ای، چون شهید آل هاشم حتی در زمان حیات ایشان خبر داد و گفت: هیچگاه فکر نمی‌کردیم که روزی بخواهیم برای جانشینی ایشان خدمت مردم تبریز برسیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حسن خلق، رابطه گرم، روحیه مردمی، حسن تدبیر و اهل تفکر و برنامه را از ویزگی‌های شهید آل هاشم عنوان کرد و افزود: پس از شهادت ایشان از شوق این مرد الهی به شهادت پرده برداری شد و وصیتنامه‌شان سرشار از شوق به شهادت است.

وی ادامه داد: خدای متعال مقدر کرده بود تا این پرواز از این خطه باشد. این دیار شناسنانه هویتی ملت ایران است و پرچم وحدت و هویت از این دیار برافراشته شده است.

وی با بیان این‌که شهید آل هاشم، عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه وشور بوده و انتخاب فردی به جای او کار بسیار دشواری برای این شورا بوده است، گفت: نظر رهبر معظم انقلاب، انتخاب امام جمعه‌ای از میان از ائمه جمعه موقت تبریز بود تا این مسیر را ادامه دهد و نماز جمعه برپا شود و کار‌های امامت جمعه انجام شود تا تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: از بین آقایان با مشورت‌های انجام شده، زحمت را به حجت الاسلام مطهری اصل دادیم و ایشان با بزرگواری پذیرفتند تا در ایام سخت حزن و احساسات مردم و شرایط خاص با تدابیر و شناخت از روش شهید آل هاشم، مسیر را به خوبی طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای انتخاب نماینده، ولی فقیه در استان، فرایند طولانی طی می‌شود و ابتدا فضلای استان بررسی شده و جمع بندی محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم شده و فرد نهایی بنا به تصمیم ایشان مشخص می‌شود.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به حضور حجت الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در این جلسه، گفت: حضور ریاست عالی دفتر رهبر معظم انقلاب نشانه عنایت رهبر است و عطر ایشان را به استان آورده‌اند که باعث قوت قلب و دلگرمی ما و از جمله نماینده، ولی فقیه در استان است.

وی با بیان اینکه جایگاه نمایندگی رهبر و امامت جمعه تبریز را این شهر به خاطر خصوصیات و روش کار شهید آل هاشم بهتر از دیگران درک می‌کند، اظهار کرد: جایگاه مردمی، راهبری، گرهگشایی و حل مشکلات، پناهگاه، رهگیری گفتمان امام مسلمین، برافراشتن گفتمان انقلاب در استان و ارتباط بسیار نزدیک با همه اقشار و زمینه سازی برای رشد همه جانبه استان کار‌هایی است که ایشان انجام دادند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که نماز جمعه دستاورد انقلاب و امام و شهدا است که باید پاسداری شده و در پیشبرد مقاصد انقلاب در استان کمال استفاده را ببرند، گفت: حجت الاسلام مطهری اصل از جهت علمی، اخلاقی، فرزند تبریزبودن و دوست صمیمی و قدیمی شهی آل هاشم دارای ظرفیت برای این نمایندگی بوده که امیدواریم بتوانیم در ادامه این راه گام‌های بزرگی بردارند.

آیت الله شهید آل هاشم سعی در جذب حداکثری داشت

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان و امام جمعه مراغه هم با بیان اینکه اخلاق، تواضع، مردم داری از ویژگی‌های شهید آل هاشم بود، گفت: امام جمعه شهید تبریز سعی در جذب حداکثری داشت و همه را بچه‌های انقلاب، فرزندان امام، ارادتمندان و مریدان رهبر می‌دانست.

آیت الله پورمحمدی، اظهار کرد: با از دست دادن شخصیت‌هایی مثل شهید رییسی و امیرعبداللهیان همه ایران و حامیان انقلاب ناراحت شدند، اما مصیبت ما مضاعف‌تر بود و آیت الله آل هاشم، امام جمعه تبریز و دکتر رحمتی استاندار پرتلاش و جوان خود را هم از دست دادیم.

وی با بیان اینکه اگر پرچم داری، پرچم از دستش افتاده، پرچم دار دیگری آن را برداشته تا همان راه را ادامه دهد، گفت: نمایندگان مجلس خبرگان، ائمه جمعه و سایر علمای بزرگوار چنانچه با شهید آل هاشم همکاری و مشورت داشتند، همان راه را با حمایت از برادر عزیزمان مطهری اصل با اتحاد و انسجام و همدلی و همگامی ادامه می‌دهند و امیدواریم به برکت وجود ایشان خلا نبود شهید آل هاشم پر شود.

در این مراسم از خدمات شهید آیت الله سید محمد علی آل هاشم تجلیل و حجت الاسلام احمد مطهری اصل به عنوان نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز معرفی شد.

رهبر انقلاب در حکمی، حجت‌الاسلام احمد مطهّری اصل را به عنوان نماینده جدید، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز منصوب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، متولد ۱۳۴۱ در تبریز است. وی پس از شهادت سومین شهید محراب و ششمین امام جمعه تبریز حضرت آیت الله سید محمدعلی آل هاشم از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از تیرماه ۱۴۰۳ به نمایندگی، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه تبریز منصوب شده است.

هفتمین امام جمعه تبریز فرزند مرحوم فرامرز از معتمدین و کسبه محله سیلاب تبریز و برادر شهید داود مطهری روحانی شهید شاخص آذربایجان شرقی است. او بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی در شهر تبریز برای ادامه تحصیل و فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه تبریز شد و در حوزه‌های علمیه شهر‌های مقدس قم و مشهد مشغول به تحصیل و تهذیب نفس شد.

وی در مدت تحصیل خود از محضر علمای اعلام تلمذ و به مدت ۱۵ سال از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۸ در درس خارج فقه مقام معظم رهبری شرکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل تحصیلات خود را تا مقطع سطح ۴ حوزوی گذرانده و به مدت ۱۰ سال بعنوان استاد مدارس علوم دینی، ۲۰ سال بعنوان استاد دانشگاه و هشت سال به عنوان امام جمعه موقت تبریز مشغول فعالیت بوده است.

علاوه بر آن حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل ۲۲ سال در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت بوده است و ۵ سال نیز در این سازمان مسئولیت معاونت پژوهشی را عهده دار بوده است.

وی که از یاران دیرین شهید آیت الله آل هاشم است. از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۱ به مدت پنج سال مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی را بر عهده داشته است.

این روحانی تبریزی در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان روحانی بسیجی و از نیرو‌های لشکر عاشورا در جبهه‌های حق علیه باطل حضوری فعال داشت و با فرماندهان صاحب نام و اثرگذار هم رزم بوده و از مدافعان شهر سوسنگرد و آزاد سازی شهر بستان بوده است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بیش از ۴۰ سال از عمر خود را در منابر سخنرانی و روضه خوانی ائمه معصومین علیهم السلام و امام جماعت مساجد مختلف در جای جای ایران اسلامی صرف کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار